Romanii ies, din nou, la cumparaturi. Cu cat le-au crescut afacerile comerciantilor
Pentru prima data, dupa 2 ani de criza, romanii au fost ceva mai largi la punga. Este adevarat ca aceasta revenire timida a consumului este confirmata doar de cateva lanturi de magazine. Secretul sta in faptul ca hipermarketurile au scazut din preturi si au facut promotii.
Desi este ora pranzului un hipermarket din Bucuresti este plin de parca s-ar apropia sarbatorile. Au revenit chiar si cozile mai ales in zona de oferte. In consecinta produsele alimentare dispar primele.
O confirma si reprezentantii marilor magazine carora le-au crescut incasarile. "Consumul a crescut in primul semestru 2011 fata de acelasi semestru din 2010 cu 4,6%", spune Andreea Mihai, reprezentantul unui hipermarket.
Iar cel mai bine se vand produsele de baza. "In trimestrul intai cel mai bine s-au vandut produse precum ulei, zahar sau faina. In trimestrul doi s-a schimbat prioritatea si vorbim despre zona verde (n.red. legume)", spune Gabriel Paslaru, reprezentantul unui hipermarket.
Datele statistice arata ca in luna mai consumul a crescut cu 1,1 % fata de aprilie. "Romania are avantajul ca in acest moment se afla intr-o perioada de stabilitate economica, astfel incat sa avem o crestere economica intre 1,5 si 2%", spune premierul Emil Boc.
Specialistii sunt de parere ca pe toata perioada verii vanzarile vor merge bine si datorita ofertei mari de fructe si legume de sezon.