Topul celor mai mari firme de insolventa. Cine face cei mai multi bani din restructurarea sau falimentul altora

In cei aproape cinci ani de cand mediul local de business se confrunta cu un picaj al pietelor fara precedent in ultimele decenii, o noua breasla de consultanti a prins cheag, si anume practicienii in insolventa, domeniu in care cele mai mari 34 de firme au realizat anul trecut venituri de peste 100 de milioane de lei (22,5 mil. euro), potrivit datelor centralizate de Uniunea Nationala a Practicienilor in Insolventa (UNPIR), scrie Ziarul Financiar. Piata firmelor de insolventa este in prezent departe de onorariile pe care le incaseaza marile firme de consultanta din grupul Big Four sau casele de avocatura, dar poate fi comparata cu cea a consultantilor imobiliari, care in prezent se bat pentru onorarii de circa 20-25 mil. euro pe an. In ultimii cinci ani au intrat in insolventa peste 90.000 de firme locale, situatie de pe urma careia deocamdata primii care castiga sunt firmele celor aproximativ 2.300 de practicieni din insolventa.

Avem cea mai ieftina benzina din Europa

Conform ultimelor statistici ale Oil bulletin, avem cea mai ieftina benzina din Europa. Asta nu inseamna ca este si cea mai accesibila, ci doar ca, in cifre absolute, pretul la pompa al unui litru de benzina in Romania este cel mai mic dintre toate statele Uniunii Europene, scrie Capital. Mai precis, 1,306 euro. Data de referinta a ultimului buletin statistic este 25 martie, iar cursul de schimb utilizat este de 4,41 de lei. Bulgaria, statul care are, traditional, avea un pret mai mic decat al nostru, are un pret la pompa de 1,327 de euro pentru un litru de benzina. Grecii au ajuns sa aiba un pret aproximativ egal cu cel din statele nordice: 1,729 de euro, fata de Suedia (1,730 euro), Finlanda (1,665 euro) si chiar mai putin decat britanicii, care cumpara un litru de benzina cu 1,609 euro. Italia este statul european cu cel mai mare pret la benzina: 1,780 de euro pe litru.

Topul domeniilor campioane la angajari

Desi pe o piata a muncii inca inghetata, numarul total al salariatilor din Romania a crescut cu 139.500 de persoane pe parcursul anului 2012, la 4,21 milioane de angajati cu contracte de munca, noteaza wall-street.ro. De exemplu, in activitati de servicii administrative si servicii de suport, numarul de angajati in decembrie 2012 era de 213.300 persoane, comparativ cu decembrie 2011, cand erau 177.200 persoane angajate. Astfel cresterea a fost de 36.100 locuri de munca.

Moartea unei industrii. O fabrica cu o istorie de 65 de ani intra in faliment

Povestea celei mai vechi fabrici de jucarii din Romania se incheie cu un faliment. Aradeanca SA a lasat in urma datorii de 1,45 de milioane de lei si un gol pe o piata de 80 de milioane de euro, care va fi acoperit rapid de jucariile de import, scrie economica.net. Dupa aproape 65 de ani de activitate, cea mai veche fabrica de jucarii din Romania a intrat in faliment. Daca pe rafturile magazinelor papusile produse la Arad isi asteptau cumparatorii, Tribunalul din localitate a dispus saptamana trecuta intrarea societatii Aradeanca in faliment, dupa ce planul de reorganizare a fost respins de creditori. Compania, detinuta conform datelor Registrului Comertului de SIF Banat-Crisana (39,6% din actiuni), trei actionari PAS (40% dintre actiuni) si 1.203 de persoane fizice care au primit gratuit actiuni in urma procesului de privatizare in masa, isi gaseste astfel sfarsitul dupa o lunga perioada in care s-a confruntat cu probleme financiare, in conditiile in care, dupa cum spuneau reprezentantii companiei, detine 60% din piata de profil din Romania.

Ce marci ne trezesc cele mai puternice emotii

Pe rafturile magazinelor, si nu numai, produsele se dueleaza pentru a atrage consumatorii. Care sunt marcile cele mai apropiate de sufletul romanilor, daca au castigat sau au pierdut pe parcursul ultimului an, arata studiul „emotional branding", realizat de 360insights si preluat de Business Magazin. Marcile si consumatorii isi redefinesc rolurile, cei din urma primind din ce in ce mai multa putere", spune Manuela Danila, client service & new business development manager in cadrul companiei de cercetare de piata 360insights. Firma a realizat al doilea val al studiului Emotional Branding, in care peste 430 de marci stau fata in fata cu consumatorii, pentru a vedea cat de puternica este legatura emotionala pe care au creat-o cu acestia. Criza financiara, evolutia tehnologiei, ramificarea modurilor de comunicare si disparitia granitelor sunt doar o parte din factorii care schimba decorul pietei. Consumatorul este mai greu de multumit, iar marcile trebuie sa stie pe ce "butoane" sa apese pentru a-l activa, fara a avea insa prea multe incercari la dispozitie; cumparatorul e critic si penalizeaza orice greseala.

Tarile din grupul BRICS isi creeaza propria banca pentru dezvoltare

Liderii natiunilor din grupul BRICS (Brazilia, Rusia, India, China, Africa de Sud) s-au intalnit in Durban, ca sa discute despre formarea unei noi banci pentru dezvoltare. Institutia ar fi responsabila cu finantarea proiectelor de infrastructura, dar nu numai, in tarile in curs de dezvoltare, scrie BBC. Daca planul va fi pus in aplicare, aceasta ar fi prima institutie oficiala formata de tarile din BRICS. Unii critici considera insa ca noua banca ar fi un potential rival pentru Banca Mondiala. “Suntem increzatori ca proioectul pentru o astfel de banca este unul fezabil. Am decis sa intram in faza negocierilor oficiale pentru dezvoltarea acestei banci”, a declarat miercuri Jacob Zuma, presedintele Africii de Sud. Acesta este de parere ca noua institutie va ajuta tarile din grupul BRICS sa coopereze in viitor cu “alte piete emergente si state in curs de dezvoltare”.

Constructia a doi zgarie-nori de 55 de etaje aprinde spiritele la Hollywood

Un proiect de cladiri din Los Angeles starneste nemultumiri la Hollywood, relateaza Bloomberg. Turnurile de 55 de etaje care urmeaza sa fie construite vor fi amplasate langa cladirea Capitol Records, unde staruri de la Frank Sinatra la Taylor Swift si-au inregistrat hiturile de-a lungul anilor. Viziunea lui Philip Aaron, cofondatorul proiectului Millennium Partners, de 664 milioane de dolari, include un complex cu doi zgarie-nori, 492 de apartamente, 200 de camere de hotel, un club pentru sanatate, birouri si spatii de retail. Constructia s-ar gasi la intersectia Hollywood Boulevard si Vine Street, in dreptul stelelor lui John Lennon si Audrey Hepburn, de pe Walk of Fame. Criticii proiectului sustin ca noua cladire este prea inalta si va strica arhitectura generala a locului. Aaron este insa de parere ca turnurile s-ar integra perfect intr-un oras al spectacolului si al fanteziei, asa cum este Hollywood.

Cel mai mare atac cibernetic din istorie slabeste puterea internetului

Internetul din lumea intreaga a fost serios afectat de ceea ce expertii numesc cel mai mare atac cibernetic de acest fel din istorie. Deocamdata cel mai afectate au fost serviciile populare, cum ar fi Netflix, dar specialistii cred ca aceste consecinte negative s-ar putea extinde si in sectorul bancar sau al e-mailurilor. Cinci departamente de “politie internautica” investigheaza in aceste zile atacurile. Steve Linford, directorul Spamhaus, o organizatie non-profit, cu sediul in Londra si Geneva, care se ocupa cu filtrarea mesajelor de tip spam, spune ca amplitudinea atacului este una fara precedent. “Am fost sub aceste ofensive de mai bine de o saptamana. Dar ne-am revenit, nu au reusit sa ne doboare. Inginerii nostri depun un efort urias pentru a mentine lucrurile in functiune. Acest gen de atac ar nimici in mod normal tot”, a declarat Linford pentru BBC.

Aplicatiile de mesagerie instant devin o amenintare pentru retelele sociale si serviciile de telefonie

Aplicatiile pentru mesagerie instant, cu nume precum WhatsApp, Line, WeChat si KakaoTalk au devenit forme indispensabile de comunicare pentru sute de milioane de oameni din intreaga lume. Acest lucru afecteaza insa gigantii IT din Silicon Valley pana la Seul, pentru ca atunci cand aplicatiile de acest tip sunt folosite, nici operatorii de telefonie mobila, nici producatorii de telefoane nu obtin vreun profit direct. Unii utilizatori recunosc ca petrec intre trei si patru ore pe zi folosind aceste servicii, in detrimentul retelelor clasice de socializare ca Facebook sau Twitter. Line, care este popular in special in Japonia, unde a fost descarcat de peste 110 milioane de ori, inlocuieste cu rapiditate aplicatiile clasice. “Pe Line avem conversatii, asa ca userii reactioneaza instantaneu. In cazul Facebook insa, dupa ce iti verifici news feed-ul, nu prea iti mai ramane nimic de facut”, explica un utilizator, citat de Wall Street Journal.

Lansarea BlackBerry Z10 nu revitalizeaza compania. Actiunile, in cadere libera

Tot mai multi oameni din industria telefoanelor mobile sunt convinsi ca lansarea pe piata a BlackBerry Z10 nu va fi suficienta pentru revitalizarea companiei canadiene, cunoscute initial sub numele de Research in Motion. Mai mult, comerciantii sunt de parere ca pretul BlackBerry va scadea, scrie The Guardian. Rivalii de la Nokia traverseaza si ei o perioada dificila, chinuindu-se sa recupereze terenul pierdut din ultima vreme, in ceea ce pare a fi un adevarat razboi al smartphone-urilor. Thorsten Heins, directorul executiv al BlackBerry, este asteptat sa anunte joi primele cifre ale vanzarilor la modelul Z10. Potrivit datelor estimative, BlackBerry a livrat un milion de unitati din acest telefon, pana pe 2 martie 2013, si se preconizeaza ca alte trei milioane de exemplare vor fi vandute in urmatoarele trei luni. Insa, deocamdata, compania inregistreaza un succes mai mare cu vechile modele de telefoane pe care le produce.