Acasa, la serviciu, in autobuz, pe strada, la cafenea, nicaieri nu este impropriu sa-ti scoti laptopul sau telefonul mobil si sa intri pe Facebook. De altfel, site-ul a devenit cea mai accesata pagina de Internet din lume.

Asteptandu-ti prietenii care intarzie, nu le mai dai un SMS, ci le lasi un “post”pe “wall-ul” de pe Facebook.

Daca esti blocat in trafic, anunti prin Facebook, fie prietenii, sa ocoleasca zona, fie familia, sa nu se ingrijoreze ca intarzii.

La serviciu justifici cele cateva ore petrecute pe reteaua de socializare prin faptul ca te documentezi pentru proiectul pe care tocmai il faci.

Si pentru ca tot ce apare nou din Occident este primit cu bratele deschise si in Romania, Facebook a devenit in ultimul an si la noi un mod de viata, un loc in care afli orice vrei despre oricine.

Anul 2010 a fost, poate, pentru Facebook, cel mai important de pana acum, pentru ca este anul in care a atins pragul de jumatate de miliard de utilizatori, in care s-a facut un film despre viata fondatorului din perioada in care a pus pe picioare reteaua, iar personalitati de prim rang, cum ar fi regina Angliei, si-au facut cont.

Iata mai jos cele mai importante momente petrecute cu/pe Facebook in 2010, clasament realizat de revista Time, care, de altfel, l-a desemnat pe Mark Zuckerberg omul anului:

Filmul despre Facebook

“The Social Network” este un portret deloc magulitor al fondatorului retelei de socializare, Mark Zuckerberg, care aduce in atentie zilele petrecute de acesta la Harvard, ca un geniu tocilar, cu nopti pierdute la petreceri stropite din plin cu alcool, perioada in care a pus bazele unei retele online, pentru a agata fete pe Intenet. Si chiar daca multe dintre povestile din film au fost inventate sau exagerate pentru efectul dramatic, filmul a fost un succes, povestea despre Facebook adunand incasari de 166 de milioane de dolari numai in primele doua luni de la lansare.

O jumatate de miliard de utilizatori

Facebook are mai multi utilizatori decat intreaga populatie a Statelor Unite. Pe 21 iulie, compania a anuntat ca utilizatorul cu numarul 500 de milioane tocmai intrase in retea. Pe langa faptul ca a atras mai mult de jumatate de miliard de utilizatori in cei sase ani de la lansare, Facebook a devenit si cel mai vizitat site de pe Internet. Cu aceasta ocazie, Zuckerberg a scris pe blogul lui: “Nu mi-am imaginat vreodata toate modurile in care oamenii pot utiliza Facebook, in urma cu sase ani. Va multumesc pentru ca ati contribuit ca Facebook sa devina ceea ce este astazi si ca ati ajutat la raspandirea sa in intreaga lume.” In prezent, peste 70% dintre utilizatorii retelei locuiesc in afara Statelor Unite.

Introducerea Facebook Places

Facebook a introdus aplicatia Places in august, care le permite utilizatorilor sa “share-uiasca” fiecare miscare pe care o fac. Cu ajutorul GPS-ului, Places ofera informatii despre utilizatori, referitoare la locul in care se gasesc, informatii care pot fi vizualizate de prieteni. In timp ce compania spera ca noul serviciu ii va aduce mai multi bani din publicitate, utilizatorii sunt incantati ca acum mai au o posibilitate sa-si urmareasca “fostii”.

Zuckerberg doneaza o parte din avere unor scoli din New Jersey

Nu a fost o surpriza pentru nimeni faptul ca cel mai tanar miliardar al planetei a ales sa doneze cateva milioane din averea sa. Ceea ce a surprins insa au fost destinatarii. Pe 24 septembrie, Zuckerberg a anuntat la "Oprah Winfrey Show" ca doneaza 100 de milioane de dolari pentru a imbunatati activitatea in mai multe scoli din Newark, New Jersey.

Campania de lupta impotriva cancerului

In ianuarie, femeile de pe Facebook au inceput sa posteze poze cu diferite culori la status – rosu, alb, chiar si negru. Totul facea parte dintr-un plan de constientizare a pericolul imbolnavirii femeilor de cancer, printr-o metoda mai putin obisnuita – divulgarea culorii sutienului pe care il purtau. Nu se stie de unde a plecat aceasta idee inedita, dar macar cele doua elemente aveau ceva in comun – sanii. In octombrie a fost lansata o campanie asemanatoare, mai bizara ca prima, femeile fiind incurajate sa scrie la status care este locul in care isi lasa poseta cand ajung acasa, fara a mentinona insa cuvantul “poseta”. Mesajele erau ceva de genul “Imi place pe birou sau pe canapea”, ceea a bulversat barbatii. Rezultatul? Mai degraba inexistent.

Regina Marii Britanii si-a facut cont pe Facebook

Regina Elisabeta a II-a si-a facut profil pe Facebook pe 8 noiembrie, dar nu poti interactiona in niciun fel cu ea - nu poti deveni prietenul ei si nu-i poti lasa mesaje. Poti doar sa dai “Like” paginii pentru a primi informatii despre Casa Regala Britanica. In primele doua saptamani de la lansare, regina avea deja mai mult de 280.000 de fani pe Facebook, mai ales dupa ce a anuntat logodna printului William sau dupa ce a postat o serie de fotografii ale sale cu palarii ciudate. Este de la sine inteles ca nu sta regina de 84 de ani sa actualizeze pagina de Facebook, dar este amuzant ca personalul din jurul sau s-a gandit sa faca o astfel de pagina.

Contul de e-mail @facebook.com

Va deveni Facebook ucigasul Gmail? Nu chiar, dar Facebook a lansat in noiembrie propriile conturi de mail - @facebook.com, ca parte a extinderii retelei. Zuckerberg a spus cu aceasta ocazie ca acest sistem de trimis mesaje nu intentioneaza sa ia locul Gmail sau Yahoo, dar ca va fi folosit pentru a inlesni comunicarea intre utilizatorii retelei.

Sursa: www.time.com