Unul din patru romani e pe Facebook
Circa un sfert dintre utilizatorii romani de internet din mediul urban citesc presa online si folosesc zilnic retelele sociale, arata studiul realizat pentru Mediafax de firma de cercetare 360insights si publicat in a zecea editie a raportului anual de piata Media & Advertising care se lanseaza astazi.
Potrivit studiului, 12% dintre utilizatori folosesc Internetul pentru a citi presa online de mai multe ori pe zi, iar 15%, pentru a o citi o data pe zi. De asemenea, 4% acceseaza site-urile de informatii de 4-5 ori pe saptamana, 4% - de 2-3 ori pe saptamana, 11% - mai rar, iar restul - niciodata, scrie Mediafax.
In privinta retelelor sociale, precum Facebook sau hi5, 12% dintre internauti spun ca le folosesc de mai multe ori pe zi, iar 10% - o data pe zi.
Analiza mai arata, in capitolul referitor la Internet, ca 11% dintre utilizatori citesc sau scriu informatii pe bloguri zilnic, iar 14% intra pe forumuri cu aceeasi frecventa pentru a citi sau a scrie pe aceste platforme web.
Folosirea e-mail-ului si a messenger-ului reprezinta cele mai frecvente activitati ale internautilor: jumatate dintre ei utilizeaza posta electronica cel putin o data pe zi si poarta conversatii zilnic cu apropiatii prin intermediul messenger-ului sau al altor aplicatii similare.
Jocurile online sunt, in continuare, la mare cautare, in special in randul tinerilor si al barbatilor. Acestea sunt urmate de ascultarea radioului online, vizionarea de clipuri amuzante si descarcarea de filme sau muzica, toate trei numarandu-se printre activitatile cu penetrare mai mare. In schimb, tranzactiile bancare, plata facturilor si cumparaturile sunt activitatile cel mai putin practicate pe Internet, ele intalnindu-se, insa, in cazul persoanelor cu venit mare.
Cercetarea ofera, totodata, advertiserilor si specialistilor din media si publicitate informatii despre frecventa de utilizare a Internetului. Astfel, in jur de 6 din 10 romani din mediul urban folosesc Internetul saptamanal, acest canal de comunicare fiind, in special, alegerea adolescentilor si a tinerilor de pana in 34 ani, dar si a celor cu studii superioare si cu venituri mari.