"Romtelecom are un puternic potential de crestere, de a aduce plus valoare actionarilor (grupul elen OTE si Ministerul Comunicatiilor, n.r.). Vreau sa stabilizez veniturile si profitul operational al companiei. De asemenea, vor fi continuate investitiile in infrastructura companiei. De altfel, investitiile grupului elen in subsidiarele din Romania au atins trei miliarde de euro", a declarat Stefanos Theocharopoulos, intr-o conferinta de presa.

El a preluat conducerea operatorului national de telefonie fixa in iulie, dupa ce mandatul lui Yorgos Ioannidis a expirat, dupa patru ani de la preluarea acestuia.

Theocharopoulos conduce si operatiunile operatorului national de telefonie mobila Cosmote Romania, din ianuarie 2008.

Reducerea costurilor si focus pe "satisfactia" clientilor

Costurile cu programul de disponibilizari voluntare au scazut cu 58,1% in trimestrul II, la 7,2 milioane euro, de la 17,2 milioane euro in aceeasi perioada a anului trecut. La 1 iulie, Romtelecom avea circa 7.500 de angajaţi, cu 1.500 mai putini decat la jumatatea anului trecut.

Intrebat daca Romtelecom va continua sa isi reduca numarul de salariati, Theocharopoulos a afirmat ca acest proces nu este un obiectiv in sine ci urmare unei situatii si a unor rezultate financiare, care trebuie sa fie imbunatatite pentru a mentine compania pe profit si a pastra calitatea serviciilor furnizate. "Dupa declansarea crizei financiare, toate firmele au pus in aplicare masuri de reducere a costurilor, care au implicat si disponibilizari de personal", a spus directorul general al Romtelecom.

Romtelecom este cel mai mare operator local de telefonie fixa si are ca actionari OTE - 54,01% si Ministerul Comunicatiilor - 45,99%.
In primul semestru, veniturile Romtelecom au scazut cu 9%, la 332  milioane euro, iar profitul EBITDA s-a redus cu 38%, la 51,4 milioane de euro.

Ce fac competitorii

Principalii concurenti ai Romtelecom sunt RCS&RDS si UPC Romania. RCS&RDS a incheiat anul trecut pe pierdere, dupa ce in 2009 a consemnat un castig net de 211,83 milioane de lei. Grupul este prezent si pe pietele din Ungaria, Cehia, Slovacia, Croatia si Serbia.

Baza de clienti a UPC Romania a scazut la circa 1,14 milioane, in primele trei luni din an, singurele segmente unde compania a castigat clienti a fost cel al televiziunii prin satelit si cea digitala, potrivit unui comunicat al UPC.

Citeste si

Bursa de la Bucuresti inchide pe rosu. BVB, cea mai mare scadere din regiune

Fac bani si cu fundul. Cel mai nou trend in publicitate