Veniturile Romtelecom si Cosmote au scazut in trimestrul II, dar a crescut profitul EBITDA. Plusurile si minusurile acestor companii
Veniturile Romtelecom au scazut in trimestrul doi cu 7,1%, la 166,1 milioane euro, reflectand astfel declinul cu 14% al afacerilor pe servicii de voce. Acestea au fost afectate de reducerea numarului clientilor si a venitului mediu pe utilizator. Acesta din urma a scazut cu 9% in trimestrul II comparativ cu aceeasi perioada din 2010. Profitul EBITDA al companiei a urcat insa cu 19,7%, la 29,2 milioane euro.
"In trimestrul al doilea al anului 2011, semnele de stabilizare a economiei romanesti au devenit mai vizibile. Piata telecomunicatiilor a ramas dominata de oferte foarte agresive", se arata într-un raport transmis joi de grupul elen OTE, actionarul majoritar al Romtelecom.
Marja profitului EBITDA (inainte de dobanzi, taxe, depreciere si amortizare) a crescut insa de la 13,7% la 17,6%, iar profitul operational EBIT (inainte de dobanzi si taxe) s-a constituit intr-o pierdere de 12 miliaone euro, mult redusa fata de nivelul de minus 41,5 milioane euro din trimestrul al doilea al anului trecut.
Numarul clientilor Romtelecom pe servicii de voce a scazut la 2,558 milioane, dar compania a inregistrat un avans de 23,1% pe internet broadband, la 1,084 milioane de utilizatori. Pe serviciile de televiziune (DTH, IPTV, cablu), baza de utilizatori a companiei a crescut cu aproape 31%, la 1,222 milioane.
Costurile cu programul de disponibilizari voluntare au scazut cu 58,1% in trimestrul II, la 7,2 milioane euro, de la 17,2 milioane euro in aceeasi perioada a anului trecut. La 1 iulie, Romtelecom avea circa 7.500 de angajaţi, cu 1.500 mai putini decat la jumatatea anului trecut. Si se anunta noi plecari din a doua jumatate a anului.
Si veniturile Cosmote Romania au scazut usor in trimestrul al doilea, la 114 milioane euro.
Profitul EBITDA a urcat insa cu aproape 21%, la 22,6 milioane euro, datorita performantelor operationale imbunatatite in urma integrarii Zapp.
Veniturile din servicii au urcat cu circa 4%, in pofida conditiilor economice dificile si ofertelor foarte agresive de pe segmentul prepaid.
Numarul clientilor companiei era de 6,6 milioane la finele lunii iunie, din care 22,6% in regim de abonament. Fata de jumatatea anului trecut, numarul clientilor a coborat cu circa 7%, de la 7,086 milioane, reiese din raport.