Romanul care a dus antivirusul romanesc pe rafturile gigantului american Wal-Mart
Florin Talpes, presedintele grupului de firme Softwin, spune ca produsele de securitate BitDefender sunt utilizate de peste 400 de milioane de clienti din peste 100 de tari, un numar de 20 de ori mai mare decat cel al locuitorilor din Romania.
In SUA, produsele companiei sunt distribuite inclusiv in reteaua celui mai mare retailer din lume Wal-Mart, sub brandul DefPro, a spus Talpes pentru incont.ro.
Mai mult, compania are deschise birouri in 5 tari. "Din totalul angajatilor Bitdefender, 100 sunt din afara Romaniei si activeaza in cele cinci birouri ale companiei din SUA( aici sunt doua birouri, unul in Florida si unul in California), Marea Britanie, Spania si Germania. Cifrele din contabilitatea Bitdefender SRL reprezinta vanzarile din Romania si o parte din cele internationale. Romania are o cota de sub 5% din veniturile Bitdefender", a spus Talpes. In schimb, in Rusia, compania este prezenta cu un parteneriat cu o companie locala.
Cand se va lista BitDefender la bursa si ce spune proprietarul companiei despre o bula dotcom
In Romania, compania are birouri la Bucuresti, Cluj, Iasi si Timisoara.
Potrivit omului de afaceri o mare parte dintre clientii Bitdefender vin din tari precum Brazilia si China, regiuni pe care compania se va concentra si de acum inainte. "Spre exemplu doar in China avem 100 de milioane de utilizatori care folosesc serviciile BitDefender, iar piata este in continua dezvoltare", arata Talpes.
In jur de 95% din activatea companiei este orientata pe piata externa. In Romania, Talpes spune ca detine 40% din piata locala de securitate, estimata de analisti la 10 milioane de euro.
Pe piata autohtona de solutii de securitate, competitorii BitDefender sunt Kaspersky, Panda Security si Symantec.
Extindere globala
In ceea ce priveste strategia de extindere a companiei, el spune ca se bazeaza pe crestere organica. "Vrem sa ne extindem activitatea pe mai mult piete precum Brazilia si China, vom deschide in 30 de zile un birou intr-o tara, care nu este in Europa, si vrem sa crestem organic. Pana acum, nu am exclus achizitiile, de exemplu, in Spania am cumparat o companie locala", explica acesta.
Romanul in varsta de 57 de ani a pornit afacerea in urma cu 10 ani alaturi de sotia sa Mariuca. Acum, cei doi controleaza alaturi de un grup actionari compania Bitdefender SRL prin Bitdefender Holding BV, o societate inregistrata in Olanda. Si asta pentru ca in 2007, omul de afaceri a vandut grupului de investitori, printre care si Horia Manda, unul dintre cei mai cunoscuti manageri de fonduri de investitii de pe piata locala, un pachet de 7% din actiunile companiei BitDefender contra sumei de 7 milioane de dolari.
Cei doi, Florin si Mariuca Talpes, au o avere estimata de revista Forbes la 75-80 de milioane de euro.
In Romania, cifrele raportate Ministerului de Finante arata ca Bitdefender SRL avea anul trecut un numar de 379 de angajati, afaceri de aproape 29 de milioane de euro si un profit net de peste 240.000 de euro. Mai mult, media de varsta in companie este de 27 de ani, iar 75% din produse sunt vandute consumatorilor casnici, iar restul de 25% clientilor corporate, potrivit lui Rares Stefan, directorul de Business Solutions Unit.
Intrebat daca vor fi atrasi si alti investitori in actionariatul Bitdefender, Talpes a spus ca au loc discutii cu mai multe fonduri de investitii pe acest subiect, fara sa intre in detalii. In schimb, el a spus ca se pregateste de listarea companiei la bursa, nu si de un exit din companie.
Producatorul de solutii de securitate software Bitdefender a lansat noi versiuni ale aplicatiilor sale si o noua identitate vizuala de brand, sub sloganul Awake si avand drept logo lupul dacic.
Citeste si