Intr-un interviu acordat The Telegraph, directorul platformei Facebook spune ca, in curand, cautarile online vor trebui sa devina tot mai „sociale”. Ethan Beard recunoaste insa ca o colaborare intre retelele de socializare si Google, principalul lor rival nu va fi posibila, in ciuda beneficiilor de care ar dispune consumatorii.

Bread, care locuieste momentan in Londra, se intalneste zilele acestea cu sute de dezvoltatori englezi pentru a implementa noi completari platformei Facebook. In ultima conferinta de presa, co-fondatorul site-ului, Mark Zuckerberg a anuntat noi updatari ale aplicatiilor sociale.

Platforma este acea parte din Facebook care le permite altor site-uri sa-si integreze aplicatiile retelei sau instrumentele pe pagina personala, precum butonul Like. Totodata, dezvoltatorii folosesc graficul site-ului pentru a-si crea diverse servicii si jocuri. Un bun exemplu il reprezinta popularul joc Farmville.

Potrivit lui Beard, cautarile vor trebui sa devina tot mai sociale astfel incat oamenii sa obtina tot mai multe si mai bune recomandari cu privire la produsele folosite, din surse de incredere si sa le recomande la randul lor prietenilor site-urile de unde pot achizitiona diverse lucruri.

Directorul executiv al Facebook s-a dat exemplu chiar pe el, spunand: „Am vrut de curand sa-mi cumpar un nou geamantan. Inainte sa existe internetul, intrebai prietenii de unde si-au achizitionat astfel de produse. A intervenit apoi comertul online si site-urile de tip Amazon...care sunt grozave de altfel pentru achizitii. Problema e legata de faptul ca asemenea site-uri nu au persoane care sa le recomande in mod special, asa ca mecanismul de descoperire se pierde pe drumul de cautare. Noi credem ca prin intermediul socializarii online, vom readuce atentia oamenilor asupra acestor aplicatii care vor revolutiona totul.”

„Comertul online este doar un exemplu – am zburat de curand catre Europa si am vrut sa-mi cumpar un nou geamantan. Am intrat pe un motor de cautare. Am incercat tot, dar fara succes. Nu poti cauta un geamantan utilizand o simpla cautare pe internet”, povesteste Beard.

Ethan a evitat raspunsul jurnalistilor de la cotidianul britanic, atunci cand a fost intrebat daca gigantul Facebook planuieste sa ofere vreodata informatiile cu caracter social motorului de cautare Google. „Cautarile vor deveni mult mai sociale, dar nu stiu daca sunt suficient de istet sa raspund la aceasta intrebare. Referintele prietenilor sunt un instrument puternic de a gasi informatii pretioase”, a declarat managerul.

In acest moment, Facebook are un parteneriat cu principalul rival al Google, Bing, motorul de cautare al companiei americane Microsoft.

La ora actuala, Google incearca sa-si adauge elemente sociale si de chat a indexului de cautare. Google a esuat in negocierile cu site-ul de microblogging Twitter, privind colectarile prin propriul site social Google+.

Oficialii Facebook intentioneaza sa ajunga la 800 de milioane de utilizatori. La polul opus, reteaua celor de la Google+ a ajuns la 40 milioane de utilizatori la 100 de zile de la lansare. Oficialii gigantului online nu pot afirma insa cati dintre membrii sunt activi, noteaza The Telegraph.

Citeste si:

Bancile din Europa se clatina. WSJ: Statele din Europa Centrala si de Est ar trebui sa renationalizeze institutiile de credit

Vrei o casa ieftina in strainatate? Ai nevoie de doar cateva mii de dolari. Unde o gasesti