Google Buzz a fost construit in jurul serviciului de e-mail Gmail, predefinind pentru fiecare utilizator o lista de prieteni bazata pe cele mai frecvent folosite adrese de e-mail si permitandu-le sa partajeze informatii si continuturi multimedia cu acestia.

Google a intrat astfel in sectorul platformelor de socializare, dominat de Facebook, insa serviciul Buzz a devenit rapid o sursa de enervare si a fost abandonat de utilizatori. In 2010, imaginea serviciului a fost afectata de semnalarea unor probleme de securitate si grupul Google a fost nevoit sa incheie amiabil un proces in aceasta privinta platind 8,5 milioane de dolari, un pret destul de mic in comparatie cu ceea ce parea a fi, la momentul respectiv, o revolta a utilizatorilor.

Google se concentreaza in prezent pe noua sa retea de socializare Google+, lansat in urma cu trei luni si jumatate si care se bucura deja de 40 de milioane de utilizatori. Larry Page, CEO Googgle, este increzator ca acest serviciu va fi o arma eficienta impotriva succesului Facebook, care are 800 de milioane de utilizatori.

Buzz se alatura celor peste 20 de produse si servicii la care Larry Page a renuntat de cand l-a inlocuit pe Eric Schmidt in calitate de CEO al grupului, in aprilie. Page spune ca vrea sa foloseasca "mai mult lemn pentru mai putine sageti", in lupta purtata de Google pentru a-si mentine suprematia pe piata cautarilor si publicitatii online.

Profitul net al Google a crescut cu 28% in trimestrul al treilea, la 2,7 miliarde dolari, iar veniturile au urcat cu 34%, la 9,7 miliarde dolari, rezultatele companiei zdrobind estimarile analistilor datorita vanzarilor solide de publicitate si unui bun control al costurilor, au anuntat joi reprezentantii grupului.

Citeste si

1 din 5 utilizatori de BlackBerry va renunta la el pentru un alt telefon. Care este cel mai cautat mobil