Concursul de creatie se adreseaza copiilor cu varste intre 6 si 14 ani, ce urmeaza cursurile primare sau gimnaziale ale tuturor scolilor din Romania, potrivit unui comunicat citat de Mediafax.

Copiii trebuie sa realizeze un desen cu tema "Romania mea este ...", prin care sa exprime ce reprezinta tara noastra pentru fiecare dintre ei.

Desenul marelui castigator al concursului va aparea pe 1 decembrie, pe pagina de start a Google Romania, pentru a fi admirat de milioane de romani. Micul artist va primi si un premiu in valoare de 15.000 de lei, iar finalistii, in numar de zece, vor fi premiati cu tablete. De asemenea, scolile din care provin primii cinci clasati in functie de voturi vor primi cate o bursa de tehnologie in valoare de 20.000 de lei.

Copiii pot fi inscrisi in concurs de catre parinti, invatatori sau profesori, respectand regula unui singur desen inscris pentru fiecare copil. Desenele pot fi trimise prin posta sau e-mail, alaturi de formularul de inscriere disponibile aici. Termenul limita de trimitere a desenelor este 15 octombrie.

Intr-o prima etapa, echipa Google Romania va selecta cele mai frumoase 250 de lucrari din cele inscrise in concurs. Juriul concursului va alege apoi cele mai reprezentative 30 desene. Dintre acestea, primele 10 desene finaliste vor fi alese prin vot public pe site-ul Doodle 4 Google Romania, iar desenul ce va obtine cel mai mare punctaj din intregul concurs va deveni marele castigator.

Votul publicului va putea fi exprimat online, intre 8 si 27 noiembrie,.

Juriul este format din personalitati din domeniul artistic, media si educatie: Andreea Esca, Nicolae Alexi, Adrian Botan, Adrian Braescu, Medeea Marinescu, Ioan T. Morar si Catalin Stefanescu. Din juriu va face parte si Sophia Foster-Dimino, membra a echipei care se ocupa de redesenarea logoului Google la aniversarile pe care Google le sarbatoreste la nivel international si local.

Concursul se va desfasura sub tutela Ministerului Educatiei si cu sprijinul TVR. Competitii similare pentru a decora pagina Google in momente speciale s-au organizat in peste 30 de tari, Romania aflandu-se la prima editie in acest an.

Doodle-urile sunt reprezentari ocazionale ale logoului afisat pe prima pagina Google (www.google.ro), ce au acompaniat de-a lungul anilor toate cautarile online facute de utilizatorii Google din intreaga lume.

Google isi schimba logoul ocazional, pentru a serba un anumit eveniment major sau o personalitate care a schimbat lumea. In galeria celor mai recente logouri dedicate Romaniei s-au numarat Constantin Brancusi, George Enescu, I.L. Caragiale, Sergiu Celibidache, Martisorul sau Ziua Nationala a Romaniei.

In 1998, fondatorii Google - Larry Page si Sergey Brin au participat la festivalul Burning Man din desertul Nevada. Pentru ca au vrut sa-si anunte utilizatorii ca vor fi plecati in acea perioada, au adaugat emblema festivalului in spatele logoului Google. Primul doodle astfel creat a fost unul relativ simplu, dar ideea de a decora logoul companiei cu ocazia unor evenimente extraordinare a fost neasteptat de bine primita de catre utilizatorii Google, care au apreciat natura jucausa a acestor modificari.

Doi ani mai tarziu, in 2000, Larry si Sergei l-au numit Dennis Hwang managerul echipei Doodle Google. De atunci Google a creat peste 1.000 de logouri pentru paginile de start Google din intreaga lume, sarbatorind personalitati ca Marie Curie, Mahatma Gandhi sau personaje ca Batman. Unele dintre aceste logouri sunt publicate la nivel global (pe toate paginile de start locale ale Google), iar altele sunt create special pentru o anumita tara.

Doodle-urile Google au inceput ca simple ilustratii, dar in timp acestea au evoluat, ca si tehnologia. Astfel, au fost prezentate publicului logouri sofisticate, precum cel dedicat aniversarii primei publicari a povestii lui Pinocchio, si doodle-uri interactive, precum cele ce omagiau opera lui Jules Verne ("20.000 de leghe sub mari") sau chitara electrica Les Paul.