Schimbare de stacheta la nivel inalt: in ianuarie, Google a anuntat o rocada importanta de pozitii la Google. Larry Page, cofondatorul Google alaturi de Sergey Brin, va prelua conducerea conducerea gigantului in locul lui Eric Schmidt, CEO al companiei, din 4 aprilie.

Nu a fost insa o veste care sa ia prin surprindere piata, precum retragerea lui Steve Jobs din cauza problemelor de sanatate, dar a fost una complet "la vedere". Google este "autostiutor" pe piata motoarelor de cautare si pierde teren in fara unor rivali cu forte proaspete - Facebook si Twitter. Nu trebuie uitat ca, in ultimii 10 ani, de cand Schmidt conduce Google, motorul de cautare a spulberat competitori precum Yahoo, care inafara de aplicatia Yahoo Messenger schiopateaza si cauta potential de crestere, cu ajutor de la Microsoft.

Rivalul de temut: Facebook

Chiar daca vorbim despre un motor de cautare si despre doua retele de socializare, cele doua au si cateva asemanari, iar principiul dupa care functioneaza devine tot mai "social": informatii complete despre anumite persoane, locuri sau firme. Chiar si fondatorul Facebook, Mark Zuckerberg, spunea ca scopul pentru care a creat reteaua a fost ca sa afli tot ce se poate despre persoanele din jurul tau. Lucru similar Google, nu-i asa?

Eric Schmidt, unul dintre cei mai experimentati manageri, spune, intr-un interviu pentru Reuters, ca miscarea nu este o reactie la competitie, insa este doar o incercare de a accelera procesul decizional la varful companiei. Mai mult, nici partea financiara Google nu sta chiar prost, ci foarte bine! Veniturile companiei au crescut cu 24% anul trecut, la 29 de miliarde dolari. Unde este atunci problema? Gigantul motor de cautare "simte" ca ii fuge traficul de sub picioare, dupa ce Facebook a fost declarat anul trecut cel mai vizitat site din lume, dar si angajatii care pleaca in numar mare spre alte companii.

Iar razboaiele Google in lumea virtuala sunt abia la inceput. Si Microsoft ii face probleme companiei si chiar a facut plangere la UE.

Chiar si asa, compania a devenit cel mai valoros brand din lume. Compania a fost estimata la peste 44 de miliarde de dolari, surclasand liderul de anul trecut, Wal-Mart, in topul realizat de compania britanica de consultanta Brand Finance.

Angajatii primesc mariri de salariu ca sa nu paraseasca Google

Ce nu a vrut sa recunoasca Schmidt, o spune chiar raspicat directorul financiar al companiei, Patrick Pichette. Acesta a declarat ca majorarea salarială de 10% acordată la sfarsitul anului trecut tuturor angajatilor a fost o masură menita exclusiv sa franeze fluxul de "talent" catre companii precum Facebook si Twitter.

Ce se schimba odata cu venirea lui Page?

Viteza de reactie, in primul rand. Page, 38 de ani, este mai conectat la miscarile companiei decat Schmidt, 55 de ani, care, desi mai experimentat, mai pastreaza inca din rigiditatea unui businessman.

Primii pasi ai lui Page au fost fermi. Cei de la Wall Street Journal scriau ca, inca de la anuntul din ianuarie, cateva lucruri s-au schimbat deja: fondatorul Google, fost CEO al companiei pana in 2001, i-a convins pe executivii de top ai Google sa-si desfasoare o parte din activitatea zilnic intr-o zona publica a sediului ca sa inlesneasca interactiunea dintre acestia. In plus, chiar a sustinut ca, in timpul sedintelor, acestia sa renunte la laptopuri, in favoarea unor discutii libere.

In plus, WSJ mai citeaza si surse apropiate discutiilor care pretind ca, sub conducerea lui Larry Page, Google se va concentra pe proiectele de publicitate online grafica, pe YouTube si Android.

O companie inovatoare

Compania americana este cunoscuta pentru beneficiile acordate angajatilor si pentru birourile relaxante la propriu. Asa ca nu puteam uita de salile de jocuri video si cele unde te poti odihni la pranz daca esti prea obosit. Vezi aici SUPER GALERIE FOTO din birourile Google.

Iar dupa cum se stie nu lipsesc sedintele gratuite de masaj, de exercitiile de catarat sau pranzurile cu sushi.