Noua din primele zece pozitii sunt ocupate de marcile americane, Vodafone fiind singura companie de origine engleza prezenta in top.

Clasamentul din acest an aduce schimbari de proportii. Pentru prima data, brandul Coca-Cola nu a fost inclus printre primele zece, coborand pe pozitia 16, dupa ce in 2010 a facut parte din top 3 al aceluiasi clasament.

Analistii de la Brand Finance sustin ca a existat un trend al consumatorilor din statele dezvoltate, care s-au orientat catre bauturi mai sanatoase, neacidulate.

Nici compania finlandeza Nokia nu a avut un an prea bun. Marele producator de telefoane a avut cel mai mare declin dintre cele 500 de branduri analizate, iar asta din cauza dificultatilor inregistrate pe piata smartphone-urilor. Cel mai mare producator de telefoane mobile din lume a coborat de pe locul 21 tocmai pe pozitia 94. Nokia valoreaza in acest an „doar” 9,66 miliarde de dolari.

Surpriza clasamentului a fost reteaua de socializare a lui Mark Zuckerberg. Facebook a intrat in topul Brand Finance, fiind evaluat la 3,7 miliarde de dolari.

Iata care sunt companiile de pe primele 10 pozitii

In 2007, Brand Finance a lansat pentru prima data topul celor mai valoaroase 250 de branduri din lume. Un an mai tarziu, compania de consultanta a extins clasamentul la 500 de marci.