Fenomenul care castiga tot mai mult teren in preferintele romanilor
Romanilor le place sa-si petreaca timpul online. 18,6 ore in medie pe saptamana, mai exact. Internetul a devenit un fenomen care castiga din ce in ce mai mult teren in preferintele populatiei din Romania. Insa preferat ramane televizorul , cu 21,6 ore saptamanal, arata studiului Mediascope Europe, facut public marti de IAB Romania.
La nivel national, in termeni de grad de utilizare, internetul se afla pe locul al treilea, dupa TV si radio. Cu toate acestea, intensitatea folosirii netului este mai mare, romanii petrecand in medie 18,6 ore online (peste media europeana de 14,1 si peste cea din regiune de 16,1).
Timpul petrecut online difera in functie de echipamentul folosit: 18,3 ore online pentru cei care folosesc computerul, comparativ cu 12,4 ore pentru cei care folosesc telefonul mobil.
Tinerii cu varsta cuprinsa intre 16 - 24 de ani sunt campioni pe ambele dispozitive. 75% din "heavy userii" de internet provin dintre ei.
In Romania sunt 7,2 milioane de utilizatori de internet (dintr-o populatie adulta de 18,7 milioane de persoane). Astfel, 39% dintre romani sunt online, mai putin decat media din Uniunea Europeana, de 65%. 30% sunt online in timp ce urmaresc si emisiuni TV (in prime-time), 56% dintre ei afirmand ca este foarte probabil ca activitatea online sa aiba legatura cu emisiunile urmarite.
21% dintre userii romani de internet folosesc mai mult de un dispozitiv pentru a accesa netul, in timp ce 9% intra online prin intermediul telefoanelor mobile.
Studiul arata ca internetul influenteaza romanii in ceea ce priveste intentia de cumparare si preferinta pentru o anumita marca mai mult decat pe ceilalti europeni sau vecinii din regiunea CEE.
Telefonul mobil este folosit preponderent pentru email si socializare online, in timp ce, zilnic, 48% dintre utilizatorii romani viziteaza site-uri de stiri.
Utilizatorii romani de internet sunt mai activi decat restul europenilor in ceea ce priveste social media. Cu toate acestea, activitatile pasive au o pondere mai mare in obiceiurile de utilizare ale retelelor sociale (57% dintre romani citesc update-uri sau mesaje, in timp ce doar 15% isi updateaza profilul sau comenteaza zilnic).
95% dintre utilizatorii romani de internet cauta informatii online inainte de a cumpara ceva, in timp ce 87% fac cumparaturi online. Cu toate acestea, cumparaturile efectuate prin internet reprezinta doar 11% din totalul celor facute de romani.
Cele mai cumparate produse online sunt cartile - 51%, hainele si accesoriile - 22% si bilete de calatorie - 35%.
51% considera ca modul in care un brand comunica online cu consumatorii este foarte important in influentarea opiniei despre numele respectiv.
15,6 ore pe saptamana ascultam posturile de radio (fata de 12,7 ore media europeana).
5,4 ore din saptamana le acordam citirii ziarelor (4,6 ore - media europeana).
Mediascope Europe are la baza o combinatie de metode de intervievare online, telefonica si fata in fata, insumand peste 50.000 de intervievati din 28 de piete. In Romania, metodologia a inclus cercetare prin Omnibus si Online, fiecare dintre cele doua tipuri de cercetare fiind derulate pe un esantion de 1.000 de persoane la nivel national.
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS