Transferul de generatii: Vor reusi tinerii din era Facebook si iPhone sa conduca multinationale?
In cativa ani fotoliile actualilor CEO din marile multinationale vor fi ocupate de tinerii manageri care fac parte din generatia Y, adica de catre angajatii pentru care modelul de cariera este Steve Jobs si care intra pe Facebook inainte de a-si verifica e-mail-ul atunci cand ajung dimineata la birou.
Diferentele de mentalitate dintre cele doua generatii aflate la un moment de cotitura fac subiectul unor ample dezbateri in randul oamenilor de HR, care intampina adesea dificultati in a intelege care sunt cele mai bune metode de a motiva si de a indeplini asteptarile managerilor de astazi, dar si pe cele ale viitorilor manageri, scrie Ziarul Financiar.
Angajatii din generatia Y (nascuti dupa 1980) sunt caracterizati prin faptul ca au crescut in era noilor tehnologii, detin tot felul de gadgeturi si sunt inventivi, le place sa lucreze in echipa si isi uimesc uneori sefii cu rapiditatea rezultatelor pe care le livreaza, vor salarii mari, peste media pietei, se plictisesc usor la job si se asteapta la promovari rapide. La polul opus stau angajatii din generatia X, care au varste cuprinse intre 40 si 50 de ani, prefera sa lucreze mai mult individual decat in echipa (considera ca se descurca si singuri), nu iau o decizie pana cand nu analizeaza toate riscurile pe care le implica si se ghideaza dupa modelul promovat de parintii lor, care petreceau mult timp in fabrica sau la birou si care aveau un job stabil.
"Generatia X este generatia cu «cheia de gat», o generatie independenta, dar si sceptica. Generatia Y sau generatia Net este plina de speranta si cu mare determinare, care vrea totul rapid, acum si aici, orientata pe «acum». Generatia X functioneaza exact pe dos, «usor, dar sigur», gandim pe termen lung, planificam. In esenta, aceste doua generatii nu se prea plac. Cei mai deschisi exponenti ai generatiei X inteleg diferentele dintre generatia lor si generatia Y si actioneaza in sensul dezvoltarii si retentiei in companii a tinerilor", este de parere Mihaela Perianu, managing partner in cadrul cadrul companiei cu activitati in domeniul resurselor umane AIMS Executive Search & Consulting.
Mihai Matyas, 54 de ani, executivul care a fost director general si vicepresedinte pe investitii si dezvoltare al imbuteliatorului Quadrant Amroq-Beverages (QAB), actualul Pepsi Americas, admite ca managerii tineri vor, accepta si sunt deschisi noilor provocari, ca au realizari deosebite si livreaza rezultate rapide.
Citeste si
Regele iGadgeturilor a murit, traiasca regele. Cine va fi urmatorul Steve Jobs