Facebook falimenteaza companiile de recrutare
Tot mai multe companii incearca sa-si gaseasca viitori angajati printre cei 750 de milioane de utilizatori ai Facebook, iar acest lucru ameninta tot mai mult business-urile agentiilor de recrutare traditionale. In plus, Facebook concureaza acum tot mai puternic LinkedIn, reteaua de socializare profesionala, scrie Wall Street Journal.
Folosirea retelei de socializare Facebook ramane inca redusa, dar creste tot mai mult de la zi la zi. Sunt agentii de recrutare care au spus deja ca au renuntat aproape in totalitate la a investi in servicii de recrutare profesionale, care le-ar putea aduce si cateva sute de dolari pentru fiecare postare, in functie de volum. Insa, altele spun ca, in timp ce, LinkedIn are o baza de CV-uri mai complete, Facebook ofera releva si atitudinea potentialului angajat in mediul online pe langa informatiile legate de cariera.
Spre exemplu, Jenny DeVaughn, manager social media in cadrul agentiei de recrutare Waste Management, spune ca jumatate dintre CV-urile companiei sunt vizualizate de persoane care acceseaza site-ul de pe Facebook si mai putin de pe LinkedIn. In plus, pe langa postarea de joburi si inregistrari cu viitori salariati pe pagina de Facebook, compania are angajati care se ocupa de grupurile de discutii formate aici.
Oficialii LinkedIn au declarat recent ca exista si un numar de persoane care nu vor sa incurce contul retelei sociale personale cu una profesionala.
In prezent, studiile arata ca 1% din angajarile realizate la nivel mondial sunt realizate prin intermediul Facebook. Iar daca trendul va continua, pana in 2012, Facebook ar putea deveni un rival de temut pentru agentiile de recrutare traditionale.
Exista si cateva companii de profil care vor sa "profite" de pe urma expansiunii Facebook in acest sector. Spre exemplu, Monster.com a lansat o aplicatie speciala pentru aceasta platforma.
CIteste si