7 modalitati prin care companiile te spioneaza, in fiecare zi, fara sa ai idee. I-ar impresiona si pe cei de la CIA
Avem conturi pe retele de socializare, carduri de fidelitate la magazine, in supermarketuri camerele video ne urmaresc pas cu pas, iar telefonul este plin de aplicatii care ne fac viata mai usoara. Aceste minuni ale lumii moderne se pot intoarce impotriva noastra, pentru ca tot ce facem este monitorizat, iar companiile stiu totul despre comportamentul nostru online sau din magazine.
Potrivit unei analize New York Times, toate marile corporatii folosesc analize statistice sofisticate pentru a sti ce vor clientii.
Pe baza cartii lui Martin Lindstrom - "Brandwashed”, dar si a altor surse, jurnalistii au facut o lista cu tehnicile pe care companiile le folosesc pentru a urmari comportamentele clientilor.
Iata mai jos cateva dintre aceste trucuri:
Magazinele folosesc cardurile de fidelitate pentru a urmari comportamentul clientului in ceea ce priveste produsele pe care le cumpara.
V-ati intrebat vreodata de ce farmaciile sau supermarketurile ofera reduceri substantiale celor care au card de fidelitate? Totul se reduce la informatie. De fiecare data cand cand cumparati ceva, fie ca este sirop de tuse sau hartie de toaleta, livrezi informatii esentiale pentru companie.
Fiecare tranzactie cu cardul ofera informatii legate de obiceiurile de cheltuire.
Companiile importante, precum marile lanturi de retail, se bazeaza pe tranzactiile cu cardul de credit ale clientilor ca sa afle cat mai multe informatii despre obiceiurile acestora, sustine Lindstrom in “Brandwashed”.
Aplicatiile de loialitate sunt de ajutor cleintilor, dar ofera date importante companiilor.
Pentru cei care iubesc Starbucks, noua aplicatie pentru telefonul mobil a fost o minune dumnezeiasca. Nu trebuie decat sa-ti incarci contul si poti sa-ti cumperi cafeaua in fiecare dimineata doar cu o miscare pe ecranul smartphone-ului. Plus ca la 14 bauturi cumparate, primesti una gratis.
Dar aceasta aplicatie, pe langa faptul ca iti usureaza viata, mai are si menirea de a prelua din telefonul tau date pe care le transmite direct catre baza de date cu clienti.
“Am incercat sa construim un program de recunoastere, in functie de cine sunt clientii nostri si de ce le place, iar acest lucru nu se poate face decat pe baza a ceea ce clientii achizitioneaza”, a declarat, pentru New York Times, un reprezentant al Starbucks.
Facebook foloseste un software cu care iti urmareste activitatea pe internet.
Facebook a avut de infruntat un intreg scandal anul trecut, cand utilizatorii au descoperit ca butoanele “Like” si “Share” de pe diferite site-uri transmiteau informatii catre serverele retelei de socializare.
Si asta nu este tot. In timp ce esti logat pe Facebook, site-ul pastreaza toate adresele site-urilor pe care le vizitezi, adresa de mail, IP-ul calculatorului pe care il folosesti, sistemul de operare si browserul folosit.
Companiile folosesc asa-numitele “cookies” pentru a afla tot ce faci pe internet.
Google detine o multime de informatii despre utilizatorii sai – de la ce cauta cel mai frecvent pe internet, pana la site-ul de stiri preferat.
Toate aceste informatii sunt obtinute prin intermediul acestor “cookies”, mici programe care ti se instaleaza automat in calculator si transmit date despre obiceiurile tale de navigare. In functie de aceste informatii, companiile IT isi fac planul de marketing.
Codurile de bare de pe cupoanele digitale contin o multime de informatii, inclusiv IP-ul si adresa site-ului pe care ai gasit cuponul.
In epoca iphone-ului si a Androidului, cupoanele digitale trimise direct in inbox sau gasite pe internet sunt foarte populare in randul consumatorilor.
Multe companii combina informatiile de pe aceste cupoane cu altele despre tine din baza lor de date si creeaza “un profil complet si detaliat, care i-ar impresiona si pe cei de la CIA”, spune Lindstrom.
Furnizorii de muzica online iti folosesc contul pentru a gasi informatii personale, pe care le trimit catre terti.
Cand ai citit ultima data regulamentul iTunes? Recent, utilizorii iTunes si-au dat acordul pentru ca Apple sa stie in orice moment unde se afla produsele sale (iPhone, ipad sau MacBook) si au dat putere companiei sa trimita aceasta informatie catre terti.
Iar Apple nu este singul producator care face acest lucru. Furnizorul de muzica gratuita Pandora are o aplicatie pentru telefoanele Android care aduna si trimite informatii personale despre tine, inclusiv gen, zi de nastere sau numar de telefon, catre agentii de publicitate.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS