INTERVIU cu Iulian Stanciu, romanul care la 28 de ani a facut primul milion de euro

Magazinul online si-a fixat un obiectiv de 150 milioane de euro pentru 2011, reprezentand un avans de 50% fata de anul anterior, se arata intr-un comunicat al companiei.

"Inca de la inceputul anului ne-am setat un obiectiv de dezvoltare accelerata, in conditiile in care estimam cresterea ponderii comertului online la peste 20% din piata electro-IT in 2011. Rezultatele foarte bune de la jumatate de an au fost impulsionate de diversificarea portofoliului de produse si de lansarea platformei Marketplace", a spus Iulian Stanciu, directorul general al eMag.

Potrivit estimarilor eMag, piata de comert electronic electro-IT s-a majorat cu aproximativ 50% in prima jumatate a acestui an.

"Piata online din Romania este cea mai avansata din regiune, fiind mai dezvoltata chiar decat unele tari din Europa de Vest. In aceste conditii, traficul inregistrat pe site-ul eMag a crescut la peste 1,8 milioane de vizitatori unici lunar, aproape dublu fata de aceeasi perioada din 2010", a adaugat Stanciu.

Listat la bursa in urmatorii trei ani?

Actionarii Dante International, societatea care detine magazinul online eMag, iau in calcul posibilitatea listarii companiei la Bursa de Valori Bucuresti peste 2-3 ani, proces care va aduce mai multa transparenta si incredere clientilor, bancilor si partenerilor.

"Ne gandim la listare si am putea ajunge la cote Bursei de Valori Bucuresti peste 2-3 ani. Listarea va aduce Dante International si eMag.ro mai multa transparenta si incredere clientilor, bancilor si partenerilor", a marturisit directorul general al companiei, Iulian Stanciu, citat de Mediafax.

Despre business-ul online

eMAG a plecat ca specialist IT acum 10 ani, dupa care s-au adaugat diverse categ conexe: electronicele, telefoanele, electrocasnicele, iar anul acesta au lansat un nou concept – Marketplace. “Dam posibilitatea altor retaileri sa vanda catre clientii Emag. Astfel, compania se va ocupa doar de relatii cu clientul – va primi comanda si o va trimite catre sistemul care se va ocupa de partea logistica. Am introdus jucarii, iar mai apoi si carti. eMAG va deveni o platforma de shopping unde pana la sfarsitul anului se vor gasi 100.000 de produse comercializate”, spunea Stanciu intr-un interviu acordat incont.ro la sfarsitul lunii iulie.

eMAG Marketplace reprezinta o platforma online prin care orice retailer poate promova si vinde produse catre clientii eMAG, oferta de produse, promotiile si logistica comenzilor fiind facute direct de fiecare retailer.

In 2010, de departe, cel mai bine vandute produse prin intermediul platformei de shopping online au fost laptopurile (cota de piata de 25%), LCD-urile (9%), smartphone-urile (10%), echipamentele foto-video (20%), imprimantele (21%), electronicele (peste 5%), in general produse de tip consumer, conform informatiilor oficialilor companiei.

Totodata, 11.500 de carti au fost vandute in prima luna de la lansarea sectiunii eMAG de carti online. Peste 500 de edituri si 21.000 de titluri din toate domeniile se afla in permanenta in stoc. Mai mult, orice carte din oferta ajunge a doua zi la destinatie, oriunde in tara. In ceea ce priveste cartile preferate de cumparatori, acestea au fost cele de beletristica (23%), cartile pentru copii (22%), cele de business (8%), dar si cele de stiinte umaniste (8%).

Afacerea eMag este detinut de firma Dante International, al carei actionar principal este compania Asesoft Distribution (51%) controlata de Iulian Stanciu si Sebastian Ghita. Din boardul actionarilor mai fac parte Dan Teodosescu (16,34%), Radu Apostolescu (16,33%), Bogdan Marian Vlad (13,33%) si Asesoft Web (3%).

In aprilie 2009, Asesoft Distribution a achizitionat 51% din actiunile Dante International si Custom Net Solutions (fosta eMag International), valoarea tranzactiei fiind estimata la sub 10 milioane euro.

Ulterior, Stanciu si Ghita au capitalizat eMag cu suma de trei milioane de euro printr-un credit contractat de la BRD.
In 2010, Dante International a consemnat o cifra de afaceri de 401,79 milioane lei, in crestere cu 84,2% fata de anul precedent, iar profitul net a crescut de la aproape 152.000 de lei la 9,49 milioane de lei.

In primul semestru al acestui an, eMag a consemnat vanzari de 62 milioane euro, in crestere cu 52% fata de perioada similara din 2010.

Citeste si:

Steve Jobs si maximele care au scris istorie: "Uneori, oamenii nu-si dau seama de ceea ce vor, pana cand nu le arati tu"

Secretul din spatele strategiilor de management. Pe ce au mizat companiile care si-au zdrobit rivalii