Cum iti faci magazin online pe Facebook? Vezi ce spun expertii
Fie ca vorbim despre antivirusi, haine sau accesorii, toate pot fi vandute online. Ce ai zice daca ti-am spune ca poti sa iti comercializezi produsele chiar pe pagina de Facebook? Iar cum aproape trei milioane de romani au deja cont pe aceasta retea sociala, succesul este cu atat mai probabil.
Daca in strainatate, moda magazinelor online direct de pe pagina de Facebook (asa numitele fShop-uri) este deja o obisnuinta, la noi, ea este abia la inceput. Pana acum sunt cateva firme care testeaza piata online autohtona.
De exemplu, producatorul de antivirusi Kaspersky si-a lansat in decembrie magazinul online direct pe Facebook.
Avantajul fata de un magazin unde isi vand produsele? Exista perioade sau campanii in care produsele comercializate aici au preturi promotionale. "fShop completeaza pagina noastra de Facebook KasperskyRO, oferind fanilor posibilitatea de a achizitiona o suita de securitate direct de aici, fara a mai fi nevoiti sa paraseasca pagina pentru a intra pe un magazin online", spune Teodor Cimpoesu, managing director Kaspersky Lab Romania si Bulgaria.
Acest lucru inseamna ca o parte dintre clienti poti fi fidelizati cu aceste reduceri de preturi.
Citeste si Cat te costa si cati bani poti sa faci cu un magazin online!
Comertul electronic pe val
In plus, aproape trei milioane de romani au deja un cont pe Facebook, lucru ce sporeste succesul unei astfel de afaceri.
"Facebook este mai potrivit pentru promovarea sau comertul cu anumite produse, si nu cu toate tipurile de produse sau servicii. Cu cat sunt mai exotice, mai interesante se vor vinde mai bine prin acest nou mediu", spune Liviu Taloi, consultant in ecommerce.
Chiar si asa, in Romania, acest tip de serviciu mai are pana sa devina utilizat la scara larga.
"Utilizatorii care intra pe Facebook sunt deschisi mai mult catre actiuni din sfera distractiei decat catre actiuni legate de comertul electronic. Insa acest lucru este in continua evolutie si pe masura ce Facebook devine un al doilea Internet, sigur va deveni si un mediu propice cumparaturilor", adauga acesta.
Si asta cu atat mai mult cu cat, comertul electronic va creste cu un procent cuprins intre 25-30%.
Concret, la noi, exista cateva astfel de incercari, iar in tari precum Franta sau SUA, procedeul este folosit la scara larga. In Franta, de exemplu, magazinul La Redoute isi vinde hainele in acest fel. Exista chiar chiar si mall-uri online de unde poti cumpara zeci de produse.
In plus, cei de la Delta Airlines vand chiar bilete de avion sau doar rezerva unele pe pagina de Facebook.
Cum ti faci un fShop si cum te ajuta
Iar succesul unui astfel de magazin este cu atat mai mare cu cat poti cumpara un produs direct de pe pagina companiei. Concret: ce inseamna fShop?
Citeste si Invata sa faci bani pe Internet! Ce afaceri o duc foarte bine?
Daca esti utilizator de Facebook, atunci stii ca ai posibilitatea sa dai "Like" unui pagini care apartine unei companii. Dupa ce faci asta, vei fi abonat automat la stirile postate pe Facebook de administratorii acestei pagini. In plus, ai o sectiunea speciala numita fShop de unde poti cumpara produse fara sa trebuiasca sa intri pe o alta pagina de internet. Este vorba practic de un magazin online direct pe pagina ta de Facebook.
Asa ca, daca ai un mic magazin online prin care iti vinzi produse precum telefoane, cosmetice sau diverse alte utilitati, de ce nu ai incerca si o astfel de optiune. Mai mult, exista programe care te ajuta sa-ti faci o pagina pe Facebook in doar 5 minute, gratuit.
Cei de la Business Insider scriu ca rata de succes a unui astfel de magazin este mai mare decat cea a unui portal online pentru ca utilizatorii adauga de trei ori mai multe produse decat in ultimul caz.
Chiar si asa, analistii spun ca un fShop este o extensie a unui magazin online si va atrage un numar suplimentar de clienti, in conditiile in care in Romania tot mai multi utilizatori aleg sa plateasca cu cardul si prefera comertul electronic, in detrimentul orelor pierdute in magazine.
Astfel, comertul electronic cu plata online cu cardul a crescut in 2010 cu 38% comparativ cu anul precedent, atingand valoarea de 127,8 milioane de euro. Numarul de tranzactii procesate a crescut cu 82 % fata de 2009, inregistrandu-se 2,26 milioane de tranzactii, spun cei de la ePayment.