Campionatul de Fotbal si iminenta cresterii TVA au adus vanzari spectaculoase la televizoarele cu ecran plat
In al doilea trimestru al lui 2010, atat producatorii, cat si retailerii au profitat de evenimente precum Campionatul Mondial de Fotbal si majorarea TVA-ului la 24% pentru a creste vanzarile, potrivit unui comunicat GfK.
Astfel, la nivelul intregului sector de produse electronice, cresterea de 1,3% (conform GfK TEMAX) nu este una spectaculoasa, totusi indica inca o data succesul activitatilor promotionale atunci cand vine vorba de produse TV.
Asa cum GfK TEMAX a anuntat, cele mai mari vanzari in categoria produselor electronice sunt aduse de televizoare.
Tehnologia incorporata in televizoarele plate s-a impus cu succes atat la nivel local, cat si la nivel global.
Anul trecut, au fost vandute 238 de milioane de televizoare in toata lumea, iar in raportul Digital World 2010, GfK Retail and Technology estimeaza o cifra de 252 milioane de televizoare vandute la nivel global.
"Acelasi trend este valabil si pentru Romania, unde se asteapta ca vanzarile totale de televizoare plate sa depaseasca usor volumul atins in 2009, cu 5-10% rata de crestere", se mai arata in comunicatul GfK.
Vanzarile nu vor fi impulsionate doar de segmentele in crestere, precum televizoarele ce incorporeaza tehnologia LED, cu un consum mai mic de energie oferind in acelasi timp o calitate mai buna a imaginii sau tehnologia 3D, care desi inca in faza incipienta se afla in oferta fiecaruia dintre producatorii importanti de televizoare, ci si de catre cererea pozitiva venita din partea consumatorilor care cumpara pentru prima data un televizor plat, potrivit GfK.
Considerand rata de penetrare a televizoarelor cu ecran plat in jur de 10%, precum si scaderea vanzarilor de televizoare cu tub, piata romaneasca de televizoare plate are inca multe de oferit in termeni de crestere, considera specialistii GfK.
Acum, piata este dominata de modele cu diagonale mici sau medii; modelele de 26 inch si de 32 inch sunt cele mai potrivite pentru bugetele modeste ale consumatorilor romani, ceea ce le face sa fie intens promovate pe piata.
Din acest punct de vedere, Campionatul Mondial de Fotbal poate fi un bun exemplu.
"Pe fondul instabilitatii politice, al pesimismului economic si al promotiilor semnificativ mai reduse decat acum doi ani, impactul Campionatului Mondial de Fotbal din iunie 2010 nu a fost atat de mare precum cel al Campionatului European de Fotbal din iunie 2008. Totusi, primele trei saptamani ale Campionatului au adus preturi de ocazie pentru modelele cu diagonala de 32 de inch, fiind asociate si cu o crestere a vanzarilor. In ansamblu, performanta pe piata televizoarelor LCD din iunie 2010 a fost cu 60% mai buna decat cea inregistrata in aceeasi luna a anului trecut", se mai scrie in comunicatul mai sus citat.
Cel mai mare volum al vanzarilor a fost atins in saptamana 26 (28 iunie- 4 iulie), mai specific in ultimele zile ale lunii iunie, cu scurt timp inaintea majorarii TVA-ului care a avut loc la 1 iulie.
Vestile privind cresterea TVA-ului la 24% si in consecinta cresterea preturilor au influentat opinia publica in directia concretizarii imediate a unor achizitii.
Acest lucru arata inca o data ca desi cererea este prezenta pe piata, efectele recesiunii economice il fac pe consumator sa-si amane achizitiile importante. De asemenea, se poate observa si sensibilitatea crescuta a consumatorului roman la anumiti stimuli precum promotiile, ofertele avantajoase si la produsele cu un raport calitate-pret ridicat, mai anunta GfK.
In mod paradoxal, saptamanile de dupa cresterea TVA-ului nu au adus imediat si preturi semnificativ mai mari pe rafturi, demonstrand faptul ca impactul acestei masuri economice nu este unul considerabil la acest nivel si ca n-ar trebui sa inhibe foarte mult viitoarele achizitii de pe piata de televizoare.
GfK Weekly Monitor masoara vanzarile retailerilor catre consumatorul final, magazin cu magazin, produs cu produs. Esantionul saptamanal GfK este format din cateva sute de magazine din diferite canalele de distributie destinate consumatorilor, fiind acoperiti cei mai importanti retaileri.
GfK Weekly Monitor PTV/FLAT este un leaderpanel format din 209 magazine, care furnizeaza date in fiecare saptamana.
GfK Romania, fondata in 1992, este parte integranta a Grupului GfK. De 10 ani, GfK Romania este institutul numarul 1 de cercetare de piata din Romania.
Pe acelasi subiect: