"In pofida unor semne de stabilizare macroeconomica in Romania in primul trimestru, in principal datorita exporturilor si proiectelor de infrastructura, cheltuielile populatiei au ramas reduse. Piata de telecomunicatii a fost din nou dominata de oferte foarte agresive. In acest context, veniturile Romtelecom s-au redus cu 10,9%, comparativ cu aceeasi perioada din anul anterior, insa au scazut modest, cu 2,3%, fata de ultimul trimestru din 2010", se arata intr-un raport al OTE, actionarul marjoritar al companiei.

Numarul de linii de telefonie s-a situat la sfarsitul primului trimestru la 2.57 de milioane, in scadere cu 5,1%, comparativ cu finele lunii martie a anului trecut.

Citeste si UPC Romania a pierdut 80.000 de abonati la televiziunea prin cablu in primele trei luni din 2011

Creste pe segmentul de televiziune si internet

De asemenea, numarul de clienti pentru serviciile TV s-a majorat cu 14,9%, la 1,064 milioane, iar cel pentru serviciile broadband cu 24,5%, la 1,062 de milioane.

Directorul executiv al Romtelecom, Yorgos Ioannidis, spune ca, primul trimestru costurile operationale au fost reduse cu 3%. "Veniturile au inregistrat o reducere moderata dupa un an de criza, de 2,3% in comparatie cu ultimul trimestru din 2010, in timp ce EBITDA, calculata fara costurile de restructurare, ar fi fost cu cateva procente mai mare in comparatie cu ultimul trimestru din 2010. Speram ca, odata ce economia va incepe sa isi revina in urmatoarele luni, vor aparea si efecte pozitive in evolutia cererii pentru serviciile de telecomunicatii", spune acesta.

Grecii de la OTE amana iar cumpararea actiunilor detinute la Romtelecom

Dupa Boom Tv, Romtelecom mai cumpara o firma de televiziune prin satelit. Ce planuri are operatorul?

Si veniturile Cosmote scad cu 6,5%

Veniturile Cosmote Romania au scazut in primul trimestru cu 6,5%, la 107,3 milioane euro, din cauza conditiilor economice dificile si a ofertelor "foarte agresive" de pe segmentul prepaid, a anuntat vineri grupul elen OTE.

Numarul de clienti ai companiei era de 6,6 milioane la finele lunii martie, dintre care 22,4% postpaid (pe baza de abonament), se arata intr-un comunicat transmis de OTE. La finele anului trecut, Cosmote Romania avea 6,9 milioane de clienti, dintre care 21,9% postpaid, potrivit raportarilor anterioare ale grupului.

Profitul EBITDA (inainte de includerea dobanzilor, taxelor, deprecierii si amortizarii) a crescut de peste doua ori, la 17,9 milioane euro, de la 6,6 milioane euro in primul trimestru al anului trecut, cand veniturile au fost de 114,8 milioane euro.

Marja de profit EBITDA a urcat astfel de circa trei ori, de la 5,7% la 16,7%. "Excluzand costurile programului de disponibilizari voluntare din primul trimestru al anului trecut, EBITDA s-a dublat, reflectand imbunatatirile operationale semnificative in urma integrarii cu succes a Zapp", se arata in comunicat.

Cosmote Romania este al treilea mare operator de telecomunicatii mobile din Romania dupa numarul de clienti. OTE mai detine pe plan local compania Romtelecom si divizia romaneasca a retailerului Germanos.

Grupul german Deutsche Telekom detine 30% din actiunile OTE si a demarat procedurile pentru cresterea participatiei la 51%.