Studiu: Românii îşi doresc cel mai mult, după pandemie, să călătorească și să se poată întâlni cu familia și prietenii. Doar unul din zece vrea să revină fizic la job
Românii nu vor să revină la munca faţă-în-faţă, ci la călătorii şi ieşiri în oraş, potrivit unui studiu Reveal Marketing Research, care arată că 38% dintre români îşi doresc cel mai mult să revină la normal posibilitatea de a călători, în timp ce doar unul din zece respondenți şi-ar dori să revină fizic la job.
”Contextul COVID-19 ne-a făcut să ne regândim în profunzime stilul de viaţă: de la locul de muncă, la hobby-uri şi ieşiri cu prietenii. Schimbarea a fost cuvântul-cheie pentru anul 2020, iar acest lucru a declanşat emoţii cât mai diverse posibil din partea oamenilor”, arată studiul Reveal Marketing Research, care a dorit să afle care sunt activităţile care le lipsesc cel mai mult românilor şi la care şi-ar dori să se întoarcă mai repede.
Potrivit acestuia, 38% dintre români au declarat că cel mai mult îşi doresc să revină la normal posibilitatea de a călători, iar unul din patru respondenţi îşi doresc să revină la normal întâlnirile cu familia şi prietenii.
De asemenea, 19% dintre respondenţi au menţionat activităţile de recreere şi doar 1 din 10 români a afirmat că şi-ar dori să revină fizic la job.
”Călătoriile sunt pe primul loc în preferinţele românilor atunci când vine vorba de revenirea la normal, mai ales în rândul celor cu venituri mai ridicate. 38% dintre respondenţi îşi doresc să poată călători din nou ca înainte. 48% dintre familiile moderne, urmate de 46% dintre tinerii profesionişti afirmă că le este dor de călătorii. Aproximativ o treime dintre maturii fără partener a menţionat acelaşi lucru”, potrivit datelor Reveal Marketing Research.
Întrebaţi ce activităţi ar dori cel mai mult să revină cât mai repede la normal, românii au selectat în proporţie de 25% întâlnirile cu familia şi prietenii. Procentele sunt similare pentru toate segmentele analizate: familiile tradiţionale sunt la egalitate cu maturii fără partener în privinţa acestei opţiuni, ambele categorii înregistrând un procent de 27%.
Dintre toate segmentele, tinerii au bifat în cea mai mare măsură aceasta opţiune, 40% dintre aceştia afirmând că îşi doresc să se poată întâlni în condiţii normale cu prietenii şi familiile lor (milenialii – 20%, tinerii profesionişti – 20%).
Activităţile de recreere sunt şi ele printre opţiunile românilor atunci când se gândesc la ce şi-ar dori să revină la normal, mai ales pentru persoanele singure.
Conform Reveal Marketing Research, 23% dintre maturii fară partener îşi doresc să poată ieşi din nou în oraş ca înainte sau să îşi poată practica hobby-urile, fiind urmaţi de mileniali cu un procent de 22%.
Revenirea la job nu se află în topul dorinţele românilor în legătură cu reluarea activităţilor aşa cum erau ele înaintea izbucnirii pandemiei. Doar 1 din 10 români au menţionat această opţiune.
”Dintre segmentele analizate, doar 13% dintre tinerii profesionişti şi 8% din familiile moderne au declarat că îşi doresc să revină la normal mai repede mersul la serviciu. Datele ne sugerează faptul că romanii au reuşit să se adapteze noii realităţii şi să îşi poată îndeplini munca, indiferent de locaţie”, pun autorii studiului.
Cumpărăturile în magazinele fizice se află printre ultimele opţiuni selectate de respondenţi – doar 4% dintre români au bifat aceasta activitate. O explicaţie ar putea fi faptul că magazinele fizice sunt deschise, în continuare, iar schimbările apărute vizează doar măsurile de protecţie împotriva răspândirii noului coronavirus.
”Aşadar, românilor nu le este dor să facă cumpărături în magazinele fizice, deoarece aceasta este o activitate pe care o desfăşoară şi în prezent. Pe de altă parte, observăm şi tendinţa oamenilor de a se îndrepta spre mediul online din ce în ce mai mult”, adaugă ei.
Conform unui studiu anterior Reveal Marketing Research, 43% dintre români afirmă că fac cumpărături online într-o săptămână obişnuită.
Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piaţă full-service, specializată în marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development.
Metoda folosită a fost CAWI (Computer Assisted Web Interview) şi au fost derulate 1.017 interviuri online cu respondenţi cu vârsta peste 18 ani, pe un eşantion reprezentativ la nivel naţional urban şi rural în perioada 7-13 octombrie 2020. Eroare de eşantionare +/- 3%. Nivel de încredere 95%.
Pe acelasi subiect: