Cum se transformă recrutarea, în condițiile în care doi din trei angajaţi cred că e greu sau foarte greu să găseşti un loc de muncă în pandemie. Ce este CV-ul video
Rectrutare online, joburi, angajati
Peste 65% din angajaţi cred că e greu sau chiar foarte greu să găseşti un nou loc de muncă în această perioadă, cu riscuri foarte mari pentru economie cauzate de epidemia de Covid-19, arată datele unui sondaj realizat de BestJobs.
În acest context platforma de recrutare online a lansat CV-ul video, o soluţie unică pe piaţa muncii din România prin care candidaţii pot să-şi pună şi mai bine în valoare abilităţile şi se pot evidenţia în faţa angajatorilor.
Potrivit unui comunicat al BestJobs, CV-ul video poate fi înregistrat şi adăugat informaţiilor deja disponibile în CV-ul tradiţional direct pe platformă simplu şi rapid. Astfel, candidaţii au posibilitatea să se prezinte în maximum un minut şi să-şi pună în valoare aptitudinile şi realizările profesionale, înregistrarea fiind accesibilă imediat angajatorilor, împreună cu CV-ul tradiţional.
"Componenta video a CV-ului vine în contextul strategiei BestJobs de a sprijini candidaţii să-şi găsească mai uşor un job şi de a simplifica în acelaşi timp procesul de selecţie a candidaţilor potriviţi pentru angajatori", se arată într-un comunicat al platformei de recrutare.
Conform sursei citate, aproape 47% dintre participanţii la un sondaj BestJobs consideră că un video de prezentare poate fi un diferenţiator important atunci când îşi caută job şi alţi 34% sunt de părere că un astfel de CV le va permite să se exprime într-un mod mai creativ decât o pot face în scris.
Pentru a ieşi în evidenţă, printre CV-urile depuse pentru o poziţie, peste 54% dintre respondenţi cred că e nevoie ca CV-ul lor să fie adaptat jobului pentru care aplică, aşa încât să pună în valoare abilităţile şi competenţele relevante pentru acel job. În plus, aproape 40% consideră că CV-ul trebuie să fie şi foarte detaliat, astfel încât angajatorii să-şi facă o idee clară despre fiecare candidat încă din această etapă a procesului de recrutare.
Aproape jumătate dintre angajaţii care au participat la sondajul BestJobs spun că CV-ul lor pe BestJobs este actualizat şi vizibil angajatorilor pentru că îşi doresc un job nou. Alţi 33% au în plan să lucreze la CV-ul lor în perioada imediat următoare, pentru a fi pregătiţi în eventualitatea în care vor avea nevoie să-şi caute alt job. În CV-ul video, candidaţii cred că ar trebui să vorbească în primul rând despre aptitudinile care îi califică pentru tipul de job pe care îl caută (39,2%) şi despre experienţa acumulată (32,5%). În plus, 21% cred că e util să menţioneze şi obiectivele profesionale, 18% ar vorbi şi despre realizările anterioare şi 9% ar include şi detalii despre pasiunile lor.
Sondajul a fost efectuat în perioada 25 octombrie - 10 noiembrie 2020, pe un eşantion de 945 de utilizatori ai platformei de recrutare BestJobs.
BestJobs este una dintre cele mai importante platforme de recrutare online din România, cu o experienţă de peste 18 ani în domeniu. Cu un număr de peste 2,5 milioane de profesionişti conectaţi la piaţa muncii şi peste 25.000 de joburi active în orice moment, atât în ţară, cât şi în străinătate, BestJobs creează conexiuni între toţi cei care vor să găsească un job mai bun şi angajatorii care caută noi talente.
Pe acelasi subiect: