Proiectul "Piata Romana" naste controverse. Pasajul subteran va scapa soferii de aglomeratie in nici doua minute, spun autoritatile. Dar va aduce poluare, acuza ONG-urile
Pasajul subteran care ar urma sa fie construit pentru pietoni este contestat de reprezentantii societatii civile. Reprezentantii ONG-urilor sustin ca din cauza acestei lucrari va creste poluarea, pentru ca prin zona vor trece si mai multe masini. In plus, spun activistii, oamenii vor continua sa traverseze haotic, la suprafata. Reprezentantii municipalitatii ii contrazic.
Sustinatorii proiectului spun ca toata lumea va traversa mai usor bulevardele. Pietonii vor ajunge dintr-o parte in alta in sub un minut, iar soferii vor scapa de aceasta zona aglomerata in mai putin de doua minute.
Daca va fi aprobata constructia pasajului subteran, imaginea Pietei Romane ar urma sa fie schimbata. Nu vom mai vedea pietoni inghesuindu-se la semafor si asteptand minute in sir sa traverseze strada. Ei vor merge doar prin subteran, printr-un pasaj asemanator celui de la Universitate, insa, mai mare, de 5.200 de metri patrati. Deasupra vor circula doar masinile.
Si la suprafata vor fi schimbari. Trotuarele vor fi largite, iar de-a lungul lor vor fi plantati copaci.
La coltul fiecarei intersectii vor fi montate scari rulante si lifturi cu ajutorul carora pietonii vor putea ajunge in subteran. In total, vor fi cinci cai de acces.
Pasajul, care va face legatura cu statiile de metrou si de autobuz, va adaposti magazine, cafenele si galerii de arta. Tot comertul stradal va fi mutat.
Cateva ONG-uri resping insa proiectul.
Constructia va costa 18 milioane de euro, iar banii vor fi cheltuiti din bugetul local. Studiul de fezabilitate este gata, contractele au fost atribuite, ramane doar sa fie aprobat planul urbanistic zonal. Lucrarile ar putea incepe la sfarsitul acestui an si ar putea bloca centrul pana in 2015.
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS