Producatorul de avioane Bombardier, chemat in instanta de Tiriac!
Omul de afaceri Ion Tiriac solicita despagubiri pentru nerespectarea termenilor contractuali de vanzare a unui avion, relateaza publicatia Montreal Gazette, preluata de Mediafax.
Tiriac a dat in judecata Bombardier in 2008, in urma unui accident produs in fabrica in timpul lucrarilor de finalizare a avionului Global 5000 comandat in 2005.
Omul de afaceri sustine ca a platit in avans 20 de milioane de dolari, din pretul total de 30 de milioane de dolari.
O serie de probleme si discrepante au dus la intarzierea lucrarilor la avion, astfel incat Tiriac a fost nevoit sa anuleze o comanda pentru vopsire, in Germania, de 190.000 de dolari.
Apoi, lucrurile s-au inrautatit, potrivit reclamatiei facute de omul de afaceri in justitie.
Angajatii Bombardier "au pierdut practic controlul usii principale a avionului", care s-a prabusit si a retezat balustrada si scara aparatului.
Tiriac cere 3,2 milioane de dolari, pentru acoperirea costurilor, dobanzilor si daunelor.
Avocatul lui Tiriac, Attison L. Barnes III de la firma de avocatura Wiley Rein din Washington, nu a putut fi contactat pentru comentarii.
In celalalt caz, producatorul de avioane este acuzat de neglijenta, in urma unui accident aviatic produs in urma cu doi ani in Statele Unite, in apropiere de Buffalo N.Y., in care si-au pierdut viata 49 de persoane aflate la bord si o alta la sol.
Acest proces a fost deschis in februarie, in Jacksonville (Florida), de catre parintii uneia dintre victime. In proces sunt implicate familiile a 19 dintre victime.
Investigatia efectuata de Autoritatea pentru Siguranta Transporturilor Nationale din SUA a conchis ca accidentul a fost provocat in cea mai mare parte de o eroare a pilotului si de deficiente in procedurile de specializare ale companiei de transport aerian Colgan Air.
Reclamantii sustin insa ca procesul intentat se bazeaza pe considerente diferite, iar unele concluzii ale autoritatii pot fi inadmisibile din punct de vedere legal.
Cea mai mare parte a procesului se refera la compania de transport aerian.
Bombardier este considerat a treia parte in proces intrucat compania aeriana a sustinut ca, daca va fi gasita responsabila, vina trebuie impartita intr-o anumita proportie si cu producatorul avionului. Problema implicarii producatorului avionului a fost ridicata si de familiile victimelor. Reprezentantii Bombardier nu au fost disponibili pentru comentarii.
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS