Numai in ultimele 6 luni, la Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatului, s-au intregistrat peste 1.700 de reclamatii. Toate vizeaza presupuse nereguli sau erori ale distribuitorilor de curent electric.

Familia Stoica are de platit o asa zisa restanta la energie de peste 8.000 de lei. Suma ar reprezenta consumul pe ultimele 6 luni. In acest caz, erorile ar fi fost inregistrate de un contor defect. Cazul nu a fost inca solutionat. Oamenii au apelat la serviciile unui avocat.

Reprezentantii ENEL sustin insa ca eroarea este rezultatul unei interventii neautorizate si ca sotii Stoica au incercat sa ii pacaleasca: "Conform masuratorilor efectuate, eroarea de inregistrare a fost de -80,98%. Astfel, cantitatea consumata s-a recalculat in conformitate cu prevederile Hotararii de Guvern nr. 1007/25.06.2004."

Numai anul acesta, la Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor s-au inregistrat peste 300 de reclamatii. Cei mai multi oameni s-au plans ca facturile lor au fost calculate gresit sau ca au primit contoare defecte.

Daca ar fi insa sa adunam toate plangerile care ii vizeaza pe toti furnizorii de energie electrica numarul reclamatiilor ar fi mult mai mare.

"Anul trecut s-au inregistrat 5.000 de plangeri, iar in 2014 – 1.700", spune Marius Alexandru Dunca, presedinte ANPC.

Clientii sunt nemultumiti de metoda de calcul a facturilor, penele de curent, contoarele defecte, dar si de faptul ca aparatele lor electrocasnice au fost distruse in urma fluctuatiilor de tensiune.