Autoritatile: Preturile din magazine vor scadea dupa ce le publicam pe Internet si in zonele cu trafic! Cum comentati?
Guvernul are in plan publicarea preturilor din marile lanturi de magazine, hipermaketuri si supermarketuri pe un site, dar si in punctele de informare din zonele aglomerate, sperand ca in acest fel va determina comerciantii sa mai taie din ele! In prima faza, monitorizarea prin "Observatorul preturilor" se va face la produsele alimentare si cele nealimentare de uz curent, a declarat pentru incont.ro Constantin Cerbulescu, presedintele Autoritatii Nationale de Protectie a Consumatorilor (ANPC).
Firma care a implementat un sistem similar de monitorizare a preturilor in Grecia, care a determinat o scadere a acestora cu 7%, a propus autoritatilor romane un ajutor similar, propunere care a fost, de altfel, si acceptata.
Cum va functiona sistemul?
Consumatorii vor putea compara preturile din magazine dintre ele foarte usor, nefiind necesar sa se deplaseze de la unul la altul si atunci cei care au preturi mari vor avea vanzari mai mici si vor fi obligati sa mai taie din ele, daca vor sa nu piarda bani.
Autoritatile spera ca vor creste concurenta dintre magazine in acest fel.
In plus, magazinele vor fi obligate sa informeze saptamanal Executivul cu privire la preturile pe care le practica la anumite categorii de produse si referitor la toate modificarile pe care le fac.
Mai mult decat atat, seful ANPC a explicat ca va fi mai usor pentru autoritate sa verifice neconcordantele dintre preturile afisate la raft si cele platite efectiv de client.
"Primim des reclamatii ca la casa sunt alte preturi decat cele de la raft. Prin faptul ca magazinele ne vor trimite preturile saptamanal, vom monitoriza mai bine aceste posibile derapaje", a mai spus Constantin Cerbulescu.
El a mai aratat ca o varianta luata in calcul este montarea unor monitoare cu touch screen in zonele cu mare trafic si pe care sa fie afisate preturile produselor din diverse magazine.
Romanii vor avea la dispozitie si un telefon gratuit ca sa reclame neconcordantele dintre preturi.
In a doua faza, proiectul ar urma sa fie extins la mai multe produse.