Totodata, 78% dinre comerciantii care nu au crescut preturile la 1 iulie intentioneaza sa le majoreze in momentul in care vor primi marfa mai scumpa de la furnizori, transmite Mediafax.

Studiul arata ca in Bucuresti rata de mentinere a preturilor de vânzare este mai mare decât media pe tara, procentul ridicându-se la 44,87%. Aceasta situatie se explica printr-un mediu concurential accentuat in capitala, unde micii comercianti incearca sa tina pasul cu marile lanturi de magazine.

"Micii comercianti nu dispun de mijloace umane si financiare suficiente care sa le permita schimbarea tuturor etichetelor de pret peste noapte, ceea ce ii determina sa mareasca preturile si sa reeticheteze marfurile gradual" a declarat intr-un comunicat Marius Vetrici, directorul general al Soft Mentor.

Dintre firmele care au decis sa nu majoreze preturile, 95% au invocat ca motiv secundar aceste aspecte logistice. Comerciantii s-au vazut in imposibilitatea ajustarii in timp util a tuturor etichetelor de raft si de produs, declarând ca efortul financiar si uman prilejuit de schimbarea acestor etichete nu isi poate gasi compensare in cresterea preturilor.

Aproape toate firmele (97%) cuprinse in studiul Soft Mentor considera ca aceste masuri fiscale au fost luate intr-un termen mult prea scurt, motiv pentru care activitatea curenta a fost perturbata timp de câteva zile.

"De asemenea, unul dintre motivele principale de nemultumire a comerciantilor consta in esecul guvernului de a elabora si publica normele de aplicare ale noilor reglementari fiscale", se mai arata in comunicat.

Studiul a fost realizat in perioada 29 iunie - 2 iulie la nivel national pe un esantion reprezentativ de 205 firme din domenii de activitate diferite, clienti persoane juridice ai companiei, si a fost prilejuit de actualizarea programelor de gestiune si contabilitate primara produse de Soft Mentor la noile prevederi legislative privitoare la majorarea cotei de TVA.