A fost prima întâlnire pe tema unei noi legi a Educației anunțată de Executiv în programul de guvernare.

Anton Hadăr, liderul Federației Naționale Sindicale Alma Mater, a declarat, după discuțiile de la Guvern, ca ministrul Finanțelor a transmis că salariile minime, care trebuiau să fie neimpozitate, vor avea totuși un impozit, de la anul.

De asemenea, salariile profesorilor nu mai cresc de la 1 ianuarie cu 25%, așa cum se anunțase, ci de abia de la 1 martie.

Totuși, sindicalișii s-au declarat mulțumiți după negocierile de la Guvern.

Preşedintele Federaţiei Alma Mater, Anton Hadăr, a declarat, la finalul întâlnirii pe care sindicaliştii din educaţie au avut-o cu premierul Mihai Tudose la Palatul Victoria, că şeful Executivului s-a angajat să depună toate eforturile ca, anul acesta, cadrele didactice să primească banii pe care i-au câştigat în instanţă, fiind vorba despre 730 de milioane de lei pentru învăţământul preuniversitar şi de 84 de milioane de lei pentru învăţământul superior. Liderul sindical a precizat că, în cazul în care nu vor primi banii, „vor fi probleme clare de conflict”.

„În luna septembrie, toate cele trei federaţii din educaţie au consilii naţionale de conducere, le prezentăm rezultatele acestor discuţii şi vedem încotro o apucăm. Vă asigur că, dacă în noiembrie nu vor veni banii pentru plata sentinţelor, vor fi probleme clare de conflict. Domnul prim-ministru s-a angajat că va depune toate eforturile ca anul acesta, noi, cei din educaţie, să luăm banii care ni se cuvin pe procese, pe sentiinţe definitive şi executorii, pentru că altfel lucrurile vor degenera în atacuri pe cale legislativă din partea sindicatelor. Este vorba de 730 de milioane pentru învăţământul preuniversitar şi de 84 de milioane pentru învăţământul superior. Total, 814 milioane. Sperăm ca această sumă să fie integral acoperită de Guvern în luna noiembrie”, a declarat Anton Hadăr.

Sindicatele din învăţământ s-au întâlnit, luni, cu premierul Mihai Tudose, printre temele de discuţie numărându-se necesitatea elaborării unei noi Legi a educaţiei naţionale care să acorde elevului rolul central în ceea ce înseamnă educaţia din România, programele şcolare învechite, subfinanţarea sistemului, salarizarea angajaţilor din educaţie.