PRO TV, Dacia, Nokia si Vodafone printre marcile in care romanii au cea mai mare incredere!
Ce companii si ce marci au reusit sa pastreze sau sa castige increderea romanilor in acest an? Care sunt electrocasnicele, bancile, cosmeticele sau medicamentele pe care le preferam? Stiati ca Dacia, PRO TV, BCR, NOKIA si Vodafone sunt doar cateva dintre brandurile in care noi romanii avem cea mai mare incredere? Cel putin asa arata studiul Trusted Brands 2010, realizat de revista Reader’s Digest.
Daca ar fi sa caracterizam romanul tipic in functie de rezultatele acestui studiu, am concluziona ca nu are incredere nici in politisti si nici in justitie, are in schimb incredere foarte mare in casatorie, ca admira pilotii si crede ca au cea mai misto meserie si ca nu-i plac deloc sau aproape deloc politicienii, vanzatorii de masini sau fotbalistii! Cum vi se pare? Va regasiti?
Mai mult, marcile romanesti raman in topul preferintelor. Fie ca este vorba de masini de la Dacia, benzina de la Petrom, servicii turistice de la Paralela 45, produse din carne de la Cris - Tim, apa Borsec, untdelemnul de la Bunica, batranul Algocalmin sau clinicile MedLife!
La capitolul statii TV, PRO TV conduce detasat in topul brandurilor preferate de romani.
De altfel, rezultatele Trusted Brands din Romania au evidentiat schimbari la nivel de perceptie si incredere fata de anii precedenti.
La categoriile: Banca, Automobile, Camera foto sau Companie de asigurari s-au schimbat liderii, iar una din marile surprize ale studiului din acest an a fost revenirea in forta a unor branduri romanesti.
La categoria Automobile, de exemplu, Dacia a trecut pe primul loc in topul increderii romanilor, loc ocupat anul trecut de Mercedes-Benz.
In ceea ce priveste institutiile, studiul a relevat ca increderea romanilor in unele dintre ele a scazut dramatic, in timp ce in altele se mentine printre cele mai mari din Europa.
Increderea in Politie si Justitie ramane in continuare foarte mica fata de media europeana (35% si, respectiv, 22% fata de – 59% si, respectiv, 40%).
In schimb, increderea in casatorie este cea mai mare in tara noastra, cu un procent de 79% fata de 68% cat este media in cele 16 tari participante la studiul Trusted Brands.
La categoria Profesii, pilotii i-au detronat pentru intaia oara pe pompieri: romanii au votat 90% pentru piloti, 89% pentru pompieri si 84% pentru farmacisti – cele trei profesii care s-au situat pe podium si in 2009.
Ultimele trei locuri ale clasamentului au ramas aceleasi fata de anul trecut. Astfel, romanii au acordat votul lor negativ politicienilor (94%), vanzatorilor de masini (78%) si jucatorilor de fotbal (73%). Mai mult, la toate aceste trei categorii neincrederea populatiei a crescut comparativ cu anul trecut.
Castigatori Trusted Brands Romania 2010
Categoriile comune:
– Automobile: Dacia
– Electrocasnice: Philips
– Computer personal: Dell
– Telefonie mobila: Nokia
– Operatori telefonie mobila: Vodafone
– Camera foto: Canon
– Agentie de turism: Paralela 45
– Banca: BCR
– Card de credit: Visa
– Companie de asigurari: Asirom
– Furnizori servicii internet: RCS & RDS
– Benzinarii: Petrom
– Vitamine: Eurovita
– Remedii impotriva racelii si gripei: Nurofen
– Analgezice: Algocalmin
– Produse de ingrijire a parului: Head & Shoulder's
– Produse de ingrijire a pielii: Nivea
– Produse cosmetice: Nivea
– Detergenti: Ariel
– Cereale pentru mic dejun: Nestle
Categorii locale:
– Produse de panificatie: Vel Pitar
– Materiale de constructii: Ceresit
– Ulei de gatit: Untdelemn de la Bunica
– Produse din carne: Cris-Tim
– Condimente: Fuchs
– Apa minerala: Borsec
– Clinica Privata: MedLife
– Suplimente naturale alimentare: Walmark
– Produse lactate: Danone
– Hrana pentru animale: Pedigree
– Retailer imbracaminte: Zara
– Retailer electrocasnice: Domo
– Pasta de dinti: Colgate
– Centre comerciale: Carrefour
– Cotidian: Jurnalul National
– Statii Radio: Europa FM
– Statii TV: PRO TV
– Retailer bricolaj si amenajari: Bricostore
"Remarcabil mi s-a parut faptul ca si in acest an publicitatea a castigat in Romania cel mai bun loc din Europa. Astfel, 27% din romani declara ca au incredere in publicitate, fata de numai 13%, cat este media europeana”, a comentat Bogdan Vasile, Country Manager Reader’s Digest Romania.
Trusted Brands 2010 s-a desfasurat concomitent in 16 tari europene, printre care si Romania, respondentii avand la dispozitie pentru a alege 20 de categorii de branduri comune celor 16 tari si un numar de maximum 18 categorii locale.
Studiul a fost realizat prin corespondenta, in perioada august - octombrie 2009, iar respondentii au fost selectati din baza de date de clienti activi ai Reader’s Digest din cele 16 tari europene.
In aceasta perioada, in Europa s-au trimis 218.618 chestionare cu intrebari deschise, iar rata medie de raspuns a fost de 7%. Romania a inregistrat cea mai mare rata de raspuns la nivel european, dupa Finlanda: 14,1%.
Respondentii nu au primit variante de raspuns, ci au fost rugati sa nominalizeze ei insisi marcile in care au incredere si sa le evalueze apoi in functie de "Calitate", "Valoare excelenta", "Imagine puternica" si "Intelegerea nevoilor clientilor".
Studiul integral poate fi vizualizat si descarcat de pe site-ul dedicat www.rdtrustedbrands.com.
Mai multe despre:
#branduri#Care sunt marcile in care romanii au cea mai mare incredere#Dacia#studiu#Vodafone
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent



RSS