Cablistii iti cer bani la rezilierea contractului? Cere-ti drepturile la ANPC sau in instanta! VIDEO
Legea trece, clauzele abuzive raman! Desi sunt avertizati de Protectia Consumatorului, multi furnizori de telefonie, cablu sau internet inventeaza tot felul de taxe si penalizari ca sa ii descurajeze pe clientii hotariti sa rezilieze contractele. Asta in conditiile in care legea ii obliga sa le permita acest lucru, fara nici o taxa.
Legea clauzelor abuzive spune ca:"dreptul consumatorului la denuntarea sau rezilierea contractului nu poate fi anulat sau restrans de nicio clauza contractuala sau intelegere intre parti."
De partea cealalta, operatorii de telefonie mobila anunta ca: "Legea nu exclude dreptul operatorilor la despagubiri sau penalitati variabile, in functie de prejudiciul cauzat si nu se aplica retroactiv."
Ba se aplica tuturor contractelor aflate in derulare, in contrazic inspectorii ANPC. “Ii incurajam sa ne anunte cand au clauze abusive”, spune Constantin Cerbulescu, presedinte ANPC.
Operatorii pot cere totusi anumite sume de bani la reziliere daca i-au oferit clientului la abonare telefoane gratuite. Sumele exagerate pot fi transate in instanta.
Este evident ca multi operatori isi tin clientii cu forta si nu prin calitatea serviciilor. Trebuie sa va cereti drepturile. Apelati la ANPC si amenintati la nevoie cu instanta. De cele mai multe ori furnizorii vor ceda pana acolo.
Pe acelasi subiect: