Vanzarile Carrefour isi continua scaderea in Europa, inclusiv in Romania. Francezii fac mai multi bani in Asia si America Latina
Vanzarile Carrefour in Europa au continuat sa scada in trimestrul al doilea, declinul fiind combatut partial de performantele operatiunilor din Asia si America Latina, in timp ce afacerile din Romania, Polonia si Turcia afiseaza o evolutie negativa de 1,6%.
La nivel mondial, vanzarile retailerului francez au scazut cu 0,3% in perioada analizata, la 21,7 miliarde euro, cu cresteri de 2,7% in America Latina, respectiv 14% in Asia, potrivit unui comunicat transmis joi de companie.
In Franta, afacerile Carrefour s-au redus cu 2,1% in perioada aprilie-iunie, in timp ce operatiunile din Europa, excluzand piata locala, au coborat cu 3,5%, in principal din cauza declinului abrupt, de peste 5%, inregistrat in Italia si Spania.
Carrefour a iesit din Grecia pe 15 iunie, participatia grupului la joint venture-ul Carrefour Marinopoulos fiind preluata de partenerii eleni.
Pe langa conditiile economice dificile din Europa, operatiunile grupului pe continent au fost afectate si de evolutiile de pe pietele valutare, in principal de deprecierea leului romanesc si zlotului polonez.
In Romania, Polonia si Turcia, vanzarile cumulate ale Carrefour au scazut cu 1,6% in trimestrul doi, la 1,106 miliarde euro.
Grupul francez are probleme in Europa, in special in sudul zonei euro - Italia si Spania - unde consumul este afectat de criza datoriilor de stat, de masurile de austeritate si de conditiile economice dificile.
Noul director general al Carrefour, Georges Plassat, a declarat in iunie ca va avea nevoie de cel putin trei ani pentru a revigora compania si ca va parasi pietele unde concurenta este mai bine plasata, potrivit Bloomberg.
Carrefour avea in Romania, la finele lunii martie, 52 de supermarketuri, 5 magazine in franciza si 25 de hypermarketuri.
Pe acelasi subiect: