Topul in care suntem la egalitate cu Suedia, Canada si Rusia si inaintea Ungariei si Turciei. Romania, tot mai cautata de retaileri pentru extindere
Supermarket
Romania si-a imbunatatit prezenta in topul mondial al tarilor unde cei mai importanti retaileri vor sa se extinda in acest an, ocupand locul 22, din 67, pe aceeasi pozitie cu Suedia, Taiwan, Canada si Rusia si inaintea Slovaciei, Ungariei sau Turciei, potrivit CBRE.
Compania de consultanta imobiliara a intervievat retailerii din Europa, America si Asia pentru a afla numarul de magazine pe care acestia vor sa le deschida in acest an si pietele de care sunt interesati. Romania a fost indicata de 9% dintre retaileri ca posibila tinta pentru investitii in acest an, scrie Mediafax. Romania a urcat astfel 13 pozitii fata de clasamentul de anul trecut, unde se plasa pe locul 35.
Romania este totusi mai atractiva decat alte tari din Europa Centrala si de Est, respectiv Slovacia si Slovenia, unde 8%, respectiv 7% dintre companii vor sa se extinda in acest an, Grecia (6%) si Bulgaria (4%), in timp ce Cehia (13%) si Polonia (14%) se plaeeaza inaintea pietei romanesti.
Germania si-a pastrat pozitia dominanta, pentru al doilea an consecutiv, ca cea mai populara destinatie comerciala din lume, 40% dintre retailerii chestionati urmeaza sa deschida un magazin in aceasta tara in 2015. Marea Britanie se afla pe locul secund, cu 33% dintre retaileri, iar Franta pe trei, cu 31%.
Brandurile originare in Germania, Marea Britanie, SUA si Italia sunt printre cele mai active in ceea ce priveste expansiunea internationala.
Magazinul fizic continua sa reprezinte destinatia de cumparaturi preferata a consumatorilor. Astfel 21% dintre comercianti planuiesc sa deschida intre unul si cinci magazine in regiunea Europa, Orientul Mijlociu si Africa pana la sfarsitul anului. Expansiunea la scara mare, adica deschiderea a peste 40 de magazine, este in descrestere, astfel doar 9% dintre retaileri vor adopta o astfel de politica in 2015.
Potrivit cifrelor date publicitatii de Eurostat, Romania a consemnat in ianuarie a patra mare crestere a vanzarilor cu amanuntul din Uniunea Europeana (UE), de 7,3%, comparativ cu aceeasi luna a anului trecut, fiind devansata de Luxemburg, Ungaria si Polonia.
La nivelul UE, comertul retail a urcat cu 4% in ianuarie fata de aceeasi luna din 2014, pe fondul cresterii vanzarilor de combustibil si de produse nealimentare, in timp ce, prin comparatie cu luna decembrie a anului trecut, avansul consemnat a fost de 0,8%.
Datele Eurostat arata ca Luxemburg a inregistrat cea mai mare crestere a comertului cu amanuntul in ianuarie comparativ cu aceeasi luna din 2014, de 10,7%, fiind urmata de Ungaria, cu un avans de 8,2%, si de Polonia, cu o urcare de 7,5%.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS