"Dupa 4 ani marcati de o lupta in repozitionarea si consolidarea retelelor, perioada in care multe branduri si-au revizuit strategia de expansiune si in general au devenit foarte conservatoare, 2014 a adus o imbunatatire a consumului, aspect care a relaxat situatia multor retaileri. In acest context, ne asteptam ca in 2015 cererea de spatii comerciale sa creasca la toate nivelurile", arata firma de consultanta imobiliara DTZ Echinox. 

"Observam o atentie sporita din partea unor retaileri din regiune, mai ales din Polonia si Turcia, care atingand un plafon maxim in tarile de origine, decid sa se extinda in Romania datorita similaritatilor consumatorilor, dar si datorita unei stabilitati economice validate in ultimii ani", a declarat Sebastian Mahu, Head of Property Management Department al DTZ. 

Anul trecut, cele mai multe magazine au fost deschise de H&M, respectiv opt unitati, dintre care doua in Bucuresti, urmat de CCC cu sase deschideri (doua in Capitala), Ecco - cinci noi magazine de incaltaminte, Takko - patru unitati noi (una in Bucuresti), Timeout - trei deschideri (doua in Capitala), Mim - trei deschideri si LC Waikiki - trei magazine (doua in Bucuresti).

Totodata, C&A, New Yorker, Lee Cooper si Koton au deschis cate doua magazine noi, iar Reserved o unitate. 

Anul 2014 a marcat un trend pozitiv in zona de retail, datele Eurostat plasand Romania intre fruntasele Europei, atat pe partea de consum in zona food, cat si non-food, evolutie confirmata si de dinamica din centrele comerciale. 

Principalele arii care au cunoscut cresteri anul trecut sunt decoratiuni, fashion si servicii, insa performerul anului este zona de electronice, care la opt ani de la boom-ul pietei simte o revigorare puternica, arata DTZ. 

Aceasta crestere a cifrelor de afaceri inregistrate de retaileri este confirmata de toate proprietatile din portofoliul DTZ Echinox. 

Shopping City Suceava a inregistrat o crestere cu 11,76% anul trecut, in comparație cu 2013, Felicia Iasi a urcat cu 14,85%, in ambele cazuri ultimele trei luni fiind motorul principal al cresterii.  In acelasi timp, Shopping City Sibiu a crescut cu 6,48%, Promenada Targu Mures cu 12,68% si Uvertura Botosani cu 12,94%.

DTZ mentioneaza ca exista toate premisele ca acest trend sa continue si in 2015 in baza unei cresteri a consumului, mai ales in centrele comerciale cu traditie.