Rusia interzice comercializarea berii in spatiile publice. Cum sunt afectati producatorii
Rusia pregateste noi restrictii referitoare la comertul si consumul de bere, informatie care a dus la scaderea preturilor actiunilor companiei daneze Carlsberg, lider pe piata rusa, scrie Reuters.
Un proiect de lege propus in Duma, camera inferioara a Parlamentului rus, prevede interzicerea totala a vanzarii de bere la chioscurile stradale, statiile de transport public, aeroporturi si benzinarii, prin care au loc circa o treime din vanzari la nivel national.
Daca va fi aprobat, proiectul de lege va intra in vigoare in ianuarie 2013.
O alta prevedere a documentului este interzicerea comercializarii berii in intervalul 11 seara si 8 dimineata.
Actiunile Carslberg au scazut cu 4,21% in urma informatiei.
Carlsberg detine brandul Baltika, cel mai bine vandut pe piata din Rusia, unde compania are o cota de 40%.
Cum combat rusii alcoolismul
Noua propunere, parte a unei campanii de lunga durata a guvernului de combatere a alcoolismului, vine la mai putin de doi ani dupa majorarea neasteptata a accizei, care a provocat nemultumirea producatorilor de bere.
Vanzarile de bere din Rusia nu si-au revenit inca la nivelul anterior crizei, din cauza accizei mai mari, al carei impact a fost transferat cumparatorilor.
O sursa din industria de profil a declarat ca Duma ar putea aproba proiectul in aceasta saptamana, inainte de vacanta parlamentara.
Apoi, proiectul trebuie sa fie aprobat de Consiliul Federatiei, care este camera superioara a Parlamentului, si promulgat de presedintele Dmitri Medvedev.
Alti producatori importanti de bere care opereaza in Rusia sunt Anheuser-Busch InBev, SABMiller si Heineken.
Ultima oara cand Rusia a introdus restrictii a fost in 2005, cand consumul de bere a fost interzis in mijloacele de transport public si alte locuri publice.
Citeste si
Cum fac bancile rost de bani: vand datele clientilor contra unor reduceri
Dupa modelul romanesc, bulgarii bogati pot ramane fara avere daca nu o pot justifica