Cei care nu merg des la cumparaturi sunt mai putin atrasi de noutati. De exemplu, citesc putin mai rar ziare (50% le citesc saptamanal, fata de 58% in cazul celorlalti care merg mai des la cumparaturi) si mai ales reviste (32% le citesc saptamanal, fata de 45% dintre fanii shoppingului); pot fi gasiti mai rar in retelele de socializare (13% fata de 25%); daca se informeaza in legatura cu ceva ce vor sa cumpere, este mai putin probabil sa mearga prin magazine (6% fata de 11%).

Totusi, principalul canal de informare este acelasi pentru ambele categorii de consumatori: atunci cand vor sa se informeze despre posibilele achizitii 54% dintre ei - fie ca le place shoppingul, fie ca nu - discuta cu prietenii si cunoscutii. Prin urmare, o importanta deosebita o are comunicarea cu Influentatorii, adica acele persoane care au acces la multe grupuri sociale si care au si tendinta de a face recomandari in legatura cu produse si servicii.

Atat cei care evita cumparaturile, cat si pasionatii de shopping, au venituri similare si nu sunt nici mai pesimisti, nici mai optimisti in legatura cu felul in care va evolua situatia lor financiara in viitorul apropiat. In plus, modul in care percep mersul la cumparaturi nu este influent de situatia economica actuala.