Retailul modern acapareaza micii buticari: numarul magazinelor de cartier a scazut cu aproape 10.000, in 3 ani. Cele mai multe supravietuiesc la tara, datorita vazarilor “pe caiet”
Retailul modern acapareaza tot mai puternic Romania, in timp ce numarul firmelor cu un singur sediu (buticuri de cartier) a scazut de la 16.885 in 2011 la 15.122 in 2014, realizand o cifra de afaceri totala de 2,12 miliarde lei in 2014, scrie Agerpres.
"Daca vrei sa iti cumperi ceva de mancare, o sticla de apa, tigari sau racoritoare, seara sau in timpul noptii, in Occident iti este aproape imposibil sa gasesti un magazin deschis. La noi insa, astfel de servicii sunt inca bine reprezentate, buticurile de cartier rezistand expansiunii agresive a multinationalelor de profil", arata o analiza a companiei de consultanta KeysFin.
Numarul firmelor cu activitate in comertul cu alimente, bauturi, chioscuri si standuri, care au sedii secundare, adica mai multe puncte de lucru, a crescut spectaculos in ultimii ani, de la 33.287 de firme in 2011, la 36.181 in 2013 si 37.587 in 2014, ultimul an pentru care exista statistici finale.
In acelasi timp, numarul firmelor cu un singur sediu (buticurile de cartier) a scazut, in acelasi interval, de la 16.885 in 2011 la 15.197 in 2013, respectiv 15.112 in 2014. Cifra totala de afaceri a acestor firme a scazut, de asemenea, de la 2,85 miliarde lei in 2011 la 2,12 miliarde lei in 2014.
Statistica KeysFin arata ca cele mai multe astfel de business-uri erau inregistrate in judetele din Regiunea de Sud - Muntenia (2.878), urmate de cel din Sud-Est (2.648), Sud-Vest Oltenia (2099) si Bucuresti-Ilfov (1.916 unitati).
Buticurile de la tara rezista datorita vanzarilor "pe caiet"
Potrivit analistilor, prezenta unui numar semnificativ de astfel de afaceri mai ales in mediul rural are legatura, in principal, cu existenta unui lant de aprovizionare adaptat conditiilor economico-geografice.
“Buticurile au inca un cuvant greu de spus pentru ca, dincolo de proximitate, reusesc sa isi optimizeze foarte bine costurile si implicit preturile si, in plus, ofera servicii pe care supermarketurile nu le pot asigura, cum ar fi plata la salariu sau pensie, cunoscuta sub numele de plata pe caiet”, au explicat analistii.
Expansiunea retailului modern are legatura, in principal, cu existenta unui lant de aprovizionare optimizat (marfuri diversificate, produse proaspete) si dezvoltarea unor politici de marketing atractive.
Romanii isi fac, cel mai des, cumparaturile in hypermarket
Potrivit unui studiu realizat de GfK Romania, retailul modern a atins o cota de piata record, de 60%, in primul trimestru al anului 2016.
Hipermarketurile inregistreaza cea mai mare rata de crestere dintre toate canalele. Acestea castiga pana la 29% cota de piata datorita cresterii valorii cosului de cumparaturi.
Supermarketurile sunt vizitate de mai multe gospodarii si ajung la 17% cota de piata. Discounterii arata o traiectorie diferita si reusesc sa creasca si frecventa de cumparare.
Mancam mult, dar prost
Potrivit Institutului National de Statistica, mai mult de 40% din veniturile romanilor se duc in prezent pe mancare, insa conform analistilor "mancam mult, dar prost".
"Mancarea junk, de tipul produselor ieftine de patiserie, covrigilor, este in prim-plan, se promoveaza la orice colt de strada, iar statul asista tacit la acest fenomen pentru ca, pe moment, are de castigat. Pe termen lung, pierdem cu totii", spun expertii KeysFin.
Romania este pe locul trei in Europa in clasamentul supraponderalilor, potrivit datelor Institutului de Endocrinologie C.I. Parhon. Si tot pe locul 3 la nivel european suntem la capitolul deceselor cauzate de boli cardiovasculare, dupa Bulgaria si Ucraina.
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS