Romanii isi fac, cel mai des, cumparaturile in hypermarket si au inceput sa achizitioneze produse mai scumpe. Retailul modern a ajuns la 60% din piata
Retailul modern a atins in Romania o cota de piata de 60% in primul trimestru din 2016, cu 4 puncte procentuale peste cel din perioada similara a anului trecut, cea mai rata de crestere fiind inregistrata la hypermarketuri, reiese din rezultatele studiului GfK Consumer Panel Services de monitorizare a consumului casnic, dat publicitatii joi.
Potrivit sursei citate, in perioada ianuarie - martie, valoarea bunurilor de larg consum a crescut cu 0,4%, "in contextul unei deflatii alimentare de 6%, ceea ce se traduce intr-o crestere de 3,5% in volum pentru cumparaturile pentru acasa".
"Romanii continua sa faca uptrading, adica sa achizitioneze marci si categorii de produse mai scumpe. Categorii (...) precum pestele si fructele de mare, specialitatile de branza sau cidrul sunt cele mai dinamice, oferind oportunitati brandurilor si retailerilor sa inoveze si sa creeze experiente unice pentru consumatori. Cresterile din aceste categorii, precum si din altele, cum ar fi lactatele, snacks-urile sarate, apa, bauturile racoritoare si cele spirtoase sau vinul si cele de ingrijire personala, vorbesc foarte clar despre nevoile consumatorilor de diversificare si de incercare a unor produse nou intrate in consum", arata studiul citat.
Datele GfK arata, totodata, ca, in marja cresterii cu 60% a cotei de piata pentru retailul modern, hypermarketurile inregistreaza cea mai mare rata de crestere dintre toate canalele, respectiv mai bine de un punct procentual, pana la 29% cota de piata. Acest lucru se datoreaza, spun specialistii, majorarii valorii cosului de cumparaturi.
De asemenea, in afara de cosuri mai mari de cumparaturi pentru fiecare vizita, supermarketurile sunt vizitate de mai multe gospodarii si ajung la 17% cota de piata.
Rezultatele cercetarii provin din studiul GfK Consumer Panel Services care monitorizeaza consumul casnic pentru toate categoriile de bunuri de larg consum, in 3.000 de gospodarii.
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS