Primul mare centru outlet din Bucuresti a aparut in 2008. Au copiat modelul, la scara mai mica, zeci de retaileri care si-au dat seama ca in perioada de criza ar putea fi o afacere de succes.

Nu numai ca s-au inmultit, dar outleturile s-au si repozitionat in ultima perioada, dinspre periferie spre centrul oraselor.

"Sunt produse care au stat in magazine in jur de doua luni, dupa aceea au fost date mai departe la preturi mult mai mici, bineinteles.", explica Adriana Gheorghe, casier.

De pilda, o pereche de sandale Zara costa 59 de lei, un tricou de la aceeasi firma, 19 lei, iar unul semnat Roberto Cavalli, 59 de lei. Toate preturile includ si un adaos comercial de 100%.

Altii in schimb s-au gandit ca se pot aproviziona direct de la producatorii romani care lucreaza pentru firme mari din alte tari.

Este marfa de supraproductie pentru brandurile de afara si, ce ramane, noi le aducem la magazine”, spune Dragos Constantin, agent de vanzari.

Astfel ca o bluza Bershka ajunge la pretul de 28 de lei, iar o camasa H&M la 19 lei.

Si producatorii de mobila scapa de stocuri in acest mod. Acum trei luni, cei de la Mobexpert si-au deschis primul magazin outlet, care le aduce lunar o cifra de afaceri de 50 de mii de euro, cu toate ca reducerile sunt si de 85%.

In primavara anului viitor se va deschide in Vitan cel de-al doilea mare mall outlet din capitala. Acolo vom putea gasi stocurile din 70 de magazine.