Totodata, divizia din India va fi combinata cu cea pentru Orientul Mijlociu si Africa, au spus sursele, precizand ca planurile nu vor fi prezentate de grup inainte de 2014.

Reorganizarea, care ar urma masuri similare adoptate si de alti producatori de bunuri de consum, reprezinta o incercare de accelerare a cresterii vanzarilor si de reducere a costurilor. Unii membri ai conducerii de varf din Europa si-ar putea pierde posturile, au aratat doua dintre surse.

In prezent, P&G, cu sediul central in Cincinnati, are cinci divizii internationale, respectiv America de Nord, America Latina, Asia, Europa de Vest si CEEMEA (Europa Centrala si de Est, Orientul Mijlociu si Africa).

Europa de Vest a reprezentat 18% din vanzarile de 84 miliarde de dolari ale P&G, in cel mai recent an fiscal, potrivit raportului annual al grupului, CEEMEA a avut o contributie de 15%, iar Asia de 18%.

"Am discutat in mod deschis concentrarea noastra pe productivitate si crestere, care include evaluarea operatiunilor geografice. Efectuam studii, pentru a analiza cele mai bune cai de dimensionare si simplificare a operatiunilor globale, dar nu am luat o decizie definitiva", a declarat Paul Fox, purtator de cuvant al P&G.

P&G nu este prima companie de bunuri de consum care isi reorganizeaza structura din cauza recesiunii mondiale. Anul trecut, producatorul de medicamente si produse de ingrijire a sanatatii Reckitt Benckiser Group a unit divizia europeana cu cea nord-americana, pentru restrangerea costurilor si accelerarea procesului decizional.