Massimo D'Amore (56 de ani) a fost responsabil de emblema Pepsi pana in septembrie 2011, cand vanzarile s-au prabusit. Si mai umilitor, Pepsi a cazut atunci pe locul trei in topul celor mai vandute bauturi carbogazoase din America, dupa Coca-Cola Diet. Colapsul a venit dupa ce D`Amore a schimbat imaginea publicitara in incercarea de a o face mai „la moda”.

Cu toate acestea, PepsiCo a hotarat sa-l recompenseze pe D`Amore cu doua milioane de dolari pentru colosalul esec. In documentul de pensionare al lui D`Amore se prevede ca acesta din urma va primi din partea companiei 26 de plati a cate 79.400 dolari, de doua ori pe saptamana, in concordanta cu procedurile uzuale de salarizare. Totalul: aproape doua milioane de dolari.

Acordul de pensionare prevede ca din cei 79.400 pentru fiecare transa, 33.100 de dolari reprezinta pensia de compensare. D`Amore va primi, asadar, nici mai mult nici mai putin de 40.000 de dolari pe saptamana, conform unei analize Business Insider.

PepsiCo da afara 3% din totalul angajatilor, la nivel mondial

PepsiCo intentioneaza sa desfiinteze 8.700 de locuri de munca la nivel mondial, respectiv 3% din totalul angajatilor, si sa majoreze cheltuielile de marketing cu pana la 600 de milioane de dolari, pentru imbunatatirea profitabilitatii, potrivit Bloomberg.

Cresterea cheltuielilor se va concentra in mod special pe regiunea Americii de Nord, noteaza jurnalistii americani.

PepsiCo a obtinut in ultimul trimestru din 2011 un profit net de 1,47 miliarde de dolari, in crestere cu 3% de la 1,37 miliarde de dolari in urma cu un an.

Veniturile au avansat cu 11%, de la 18,15 miliarde dolari la 20,15 miliarde de dolari. Pe ansamblul anului trecut, PepsiCo si-a majorat profitul net cu 2%, la 6,46 miliarde de dolari, iar veniturile cu 15%, la 66,5 miliarde de dolari.

Directorul general, Indra Nooyi, vrea sa mareasca vanzarile de bauturi racoritoare in Statele Unite si sa recastige cota de piata de la Coca-Cola.

Producatorul PepsiCo, a chipsurilor Lay`s si a altor branduri in valoare de 20 milioane de dolari a anuntat ca profitul pentru 2012 va fi in scadere cu 5%. Unul dintre motive il reprezinta costurile de productie, care se ridica la 1,5 miliarde de dolari. Managementul companiei se asteapta la o crestere a veniturilor in 2013 in baza unei monede constante, noteaza Wall Street Journal.

Citeste si:

Pepsi recunoaste pentru prima data un adevar incredibil despre una dintre cel mai bine vandute bauturi din lume