In prezent aproximativ 200 de magazine din comertul traditional au semnat contractul de franciza cu compania germana. Proiectul Metro, menit sa organizeze retailul traditional poate fi o incercare a germanilor de a-si fideliza baza de clienti existenta si chiar de a o largi, in conditiile in care principalii clienti ai companiei sunt chiar aceste magazine din comertul traditional.

Acest proiect este lansat intr-o perioada in care cifra de afaceri a companiei a fost afectata de situatia economica dificila si de scaderea consumului, astfel ca Metro Cash & Carry a pierdut in ultimii patru ani vanzari de 400 mil. euro. Mai mult, in aceeasi perioada 6.000 de magazine traditionale - chioscuri si alimentare de bloc - s-au inchis, factor care ar fi putut avea un impact si in cifra de afaceri a grupului german.

Acest segment de piata a fost cel mai afectat de situatia economica si a pierdut clienti in favoarea retailerilor moderni. Programul initiat de Metro Cash&Carry incearca sa creeze una dintre cele mai extinse retele de comert local, care le-ar putea asigura germanilor un portofoliu constant.

Magazinele de bloc si chioscurile care vor incheia un contract de franciza cu lantul german de magazine cash&carry va trebui sa isi remodeleze magazinele dupa un con-cept stabilit impreuna cu Metro Cash & Carry si sa le denumeasca La Doi Pasi.

Acesta este cel mai important program pentru organizarea retailului traditional dupa Mic.ro lansat de omul de afaceri Dinu Patriciu. Acesta din urma a inchis lantul de aproape 800 de unitati din cauza unor probleme de aprovizionare a magazinelor. Initial businessul mic.ro, aflat acum in insolventa, era aprovizionat de Metro Cash&Carry in proportie de 80%. Ulterior relatiile dintre cele doua parti s-au rupt, Dinu Patriciu aprovizionandu-se direct de la furnizori.

Citeste continuarea pe www.zf.ro