Dolce & Gabbana a blocat o strada intreaga din Hong Kong. Decizia retailerului a infuriat 1.000 de oameni GALERIE FOTO
Peste 1.000 de persoane din Hong Kong au blocat weekendul trecut o strada din metropola asiatica, in semn de protest fata de noua politica a retailerului italian Dolce & Gabbana, scrie Wall Street Journal.
Potrivit noii politici anuntate de cunoscuta casa de moda la inceputul acestui an, rezidentii si turistii nu mai au voie sa foloseasca aparatul de fotografiat in interiorul magazinului Dolce&Gabbana, precum nici in exteriorul sediului, situat pe Canton Road. Motivul invocat de oficialii companiei a fost “protejarea drepturilor de proprietate intelectuala”, noteaza publicatia americana.
Rezidentii si vizitatorii straini nu au voie sa faca poze in fata magazinului D&G, atata timp cat fotografierea emblemei D&G este interzisa in acel loc.
Peste 1.000 de manifestanti si-au aratat indignarea, echipati cu pancarde si bannere cu mesaje jignitoare la adresa retailerului, dar si cu aparate de fotografiat. Texte precum “Retrage-te din Hong Kong, Dolce & Gabbana” sau “Praf si Gunoi” (“Dust & Garbage”), precum si alte fraze dure au fost scandate de cei afectati de decizia casei de moda.
Totodata, acestia au incercat sa blameze hotararea italienilor prin realizarea cat mai multor fotografii, folosindu-si si bliturile din dotarea aparatelor. Potrivit publicatiei din Hong Kong, Apple Daily, gardienii incercau sa-i opreasca pe participanti, dar si pe jurnalistii prezenti la eveniment. In mod ironic, protestul s-a soldat cu "o ploaie de fotografii”, realizata in semn de manifestare.
Din cauza nebuniei care s-a declansat pe Canton Road, compania s-a vazut nevoita sa inchida magazinul la ora 15:00 p.m., inainte de ora normala de inchidere.
Cei de la Business Insider noteaza faptul ca majoritatea celor care au contestat politica brandului de moda au fost chinezi si turisti, suparati de excluderea din categoria favorizata.
“De ce anume a facut aceasta distinctie intre locuitorii din Hong Kong si cei care nu provin din acest oras (turisti si rezidenti) nu este clar nimanui. Unele voci sustin insa ca decizia are mai putin de-a face cu incalcarea drepturilor de autor si mai mult cu antipatiile vizavi de chinezi si brandurile copiate de acestia, transformate in business-uri comercializate pretutindeni in lume”, scrie Wall Street Journal.
Cei de la Dolce & Gabbana le-au cerut scuze fanilor pe pagina lor oficiala de Facebook, cu privire la incidentul petrecut in Hong Kong. “Vom invata din acest incident si vom asculta de acum incolo parerile mai multor specialisti, din diverse sectoare de activitate”, a fost mesajul retailerului postat pe reteaua de socializare.