Artificiu de marketing. Adevaratul motiv pentru care retailerii afiseaza preturi care se termina in 99
De cate ori nu te-ai plimbat printre rafturile unui hipermarket sau ale unei librarii doar ca sa constati ca toate produsele aflate la reducere costa 20,99 de lei ori 14,99 de lei. Iata ca specialistii au si o explicatie pentru aceste preturi mici, in aparenta.
Potrivit profesorului de marketing Eric Anderson, din cadrul Northwestern University, si profesorului Duncan Simester, de la Sloan School of Management din cadrul M.I.T, retailerii isi rezerva anumite preturi care se termina in 9 sau 99 pentru produsele aflate in perioada de reduceri. In schimb, preturile celorlalte haine au cifre rotunde pentru a nu fi confundate cu produse de calitate mai slaba.
Ei spun ca majoritatea clientilor reactioneaza pozitiv la aceasta strategie, asa ca managerii de magazine cred ca un pret de 9,99 de dolari este mai "atragator" decat unul de 10 dolari, scriu cei de la Gizmodo, care citeaza un articol al celor doi profesori, publicat in Harvard Business Review.
Consumatorii vor cumpara acelasi produs daca el costa 4,99 de dolari, decat unul similar, dar al carui pret incepe cu 5. Motivul este simplu. Prima varianta este una care ii va ajuta sa economiseasca bani, cel putin teoretic. Insa, calculul nu este valabil doar pentru preturile care scad, ci si pentru cele care urca.
Spre exemplu, cei doi profesori de marketing spun ca, intr-un caz, doar simpla modificare a pretului unei rochii de la 34 de dolari la 39 de dolari a facut ca vanzarile sa urce si ele. In comparatie, un pret de 44 de dolari nici macar nu a fost sesizat.
Nu este pentru prima data cand se vorbeste despre impactul psihologic al unei astfel de pret. Spre exemplu, Scot Morris vorbeste in cartea Strange Facts&Useless Information publicata in 1979 despre metoda inventiva a unui director de ziare din Chicago care isi vindea produsul la pretul de 0,99 de dolari, iar vanzarile au explodat.
Acum, si compania Apple calca pe urmele acestuia. Tot mai multe aplicatii platite din App Store costa 99 de centi, in loc de un dolar.
Citeste si:
"Europe is younger in Bucharest", sloganul turistic al Capitalei. Cat platesc autoritatile romane
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS