A primit renumele de “soseta glorioasa” pentru ca, de fapt, pantoful sport Flyknit este realizat din fibre impletite. Incaltamintea rezultata este astfel usoara, durabila, dar si foarte atractiva pentru clienti, dupa cum indica ultimele cifre de vanzari.

Flyknit a facut ca vanzarile din ultimele trei luni ale Nike sa urce cu aproape 40 de procente, potrivit Daily Mail, care citeaza Bloomberg.

La 160 de euro, Flyknit este unul dintre cele mai scumpe articole ale producatorului din categoria incaltaminte pentru femei. In plus, datorita materialelor din care este realizat, se poate spune ca vorbim si despre un pantof sport ecologic.

Alaturi de modelul Inneva, pe care clientii au fost dispusi sa plateasca si 200 de dolari, Nike isi incearca norocul intr-o categorie de preturi mai mari, iar analistii sunt de parere ca, cel putin pana acum, miscarea pare sa ii reuseasca. In plus, folosind aceste fibre, Nike plateste si mai putin pentru materia prima, asa ca marjele de profit sunt si ele mai mari.

Si ca promovarea sa fie completa, producatorul a folosit tehnologia nou descoperita, de introducere a materialelor tesute ori tricotate in pantofii pe care ii realizeaza, inclusiv in modelele dedicate sportivilor. Astfel, acestea urmeaza sa fie purtate pe podium de medaliatii americani ai Jocurilor Olimpice de iarna de la Soci, ce se vor desfasura in perioada 7-23 februarie 2014.

Pentru Nike, sezonul de iarna inseamna oricum lansari in serie. Compania urmeaza sa lanseze unul dintre cele mai asteptate modele ale anului, Air Jordan Retro 11 Gamma Blue, iar de anul nou va scoate pe piata modelul Zoom HyperRev. Asa ca retailerul va avea parte de foarte multa publicitate, in chiar cea mai aglomerata perioada a anului.
 
Dar Nike este obisnuita cu atentia acordata de catre presa, asa ca nu ar trebui sa aiba probleme in a face fata administrarii lanturilor de productie si a imaginii de brand. Cele mai mari lansari ale sale au insemnat cate 750.000 de perechi de pantofi, potrivit lui Matt Powell, analist la SportsOneSource, citat de Bloomberg.
 
Strategia a fost intotdeauna aceeasi pentru Nike: niciodata sa nu rezolve definitiv cererea de pe piata, astfel incat mereu clientii sa se ingrijoreze ca nu vor apuca sa isi cumpere perechea mult dorita, ceea ce face ca urmatoarele colectii sa fie asteptate cu si mai multa nerabdare.
 
Colectionarii sunt primii care se inghesuie sa puna mana pe noile modele, in timp ce altii profita de numarul limitat al acestora si cumpara mai multe perechi, pentru a le revinde apoi la suprapret.
 
Nike intelege trendul acestor vremuri si, daca in trecut retailerii se axau pe un singur model, cel mai in voga dintr-un an, acum producatorii ofera posibilitatea personalizarii pantofilor pentru un pret total mai mare cu 15%.
 
Singura problema care se intrevede la orizont este suprasaturarea. De ce lanseaza mai multe colectii, toate promovate ca fiind “speciale”, cu atat consumatorii incep sa le acorde mai putina importanta. Nike urmeaza sa scoata pe piata nu mai putin de sase modele diferite de pantofi sport in ultimele sase zile din decembrie.

 

Sursa foto: Nike