Adidas si Nike revolutioneaza productia de pantofi sport. Cum le-a schimbat viziunea imprimanta 3D
Tehnologia imprimarii tridimensionale ii pune pe cei doi giganti din domeniul incaltamintei sport umar la umar, intr-o cursa pentru pentru productie rapida si sustenabilitate. Potrivit Brand Channel, Adidas si Nike folosesc imprimarea 3D pentru prototipurile de pantofi pe care le creeaza.
Tehnologia 3D face posibila o printare si modificare mai rapida a prototipurilor de incaltaminte, scrie Financial Times, citat de Brand Channel.
“In sase luni de zile am reusit sa supervizam 12 runde de prototipuri, care au fost complet testate, si care, in cele din urma ne-au permis sa aducem imbunatatiri majore produselor noastre. Ce ne intriga pe noi, nu este atat volumul marit care se poate obtine prin folosirea acestei tehnologii, cat rapiditatea cu care putem aduce modificari”, a declarat Shane Kohatsu, directorul departamentului de inovatii, de la Nike.
In prezent nu exista planuri pentru folosirea imprimarii 3D pentru productia de masa a pantofilor, insa aceasta ramane o varianta care ar putea fi luata in considerare in viitor.
Adidas a raportat beneficii similare, anuntand ca imprimarea 3D a redus tipul de evaluare al produselor prototip de la patru-sase saptamani, cat dura inainte, la cateva zile. Si, daca pana acum modelele concept trebuiau sa treaca prin mainile a 12 tehnicieni, in prezent nu mai e nevoie decat de doi oameni.
Un alt avantaj al tehnologiei il reprezinta factorul ecologic si economic. In procesul de imprimare 3D se folosesc mai putine materiale, din cauza utilizarii precise a acestora, asa ca nu se pierde mai nimic. Din imprimantele 3D iese deja o gama larga de produse, de la echipamente medicale, la ceasuri, arme sau costume de baie.
Pe acelasi subiect: