Nasii tarabelor: “Caruselul” sau cum fraudeaza importatorii statul roman cu 2,4 mld. euro anual
	In Romania, evazionistii isi pot da doctoratul in cum sa ocolesti legislatia, mai ales atunci cand vine vorba despre importurile de legume si fructe. ''Caruselul'' - asa a fost botezata cea mai folosita metoda de evaziune fiscala. Cu ajutorul ei, importatorii de legume si fructe reusesc sa pacaleasca statul sa nu-si plateasca darile si sa ridice de trei ori pretul marfii care vine de peste granita.
        
	Practic, sunt mereu cu un pas inaintea autoritatilor si de aceea poate dura si doi ani pina la demascarea unei grupari. Din pacate foarte rar, sau deloc ajungem sa vorbim si despre condamnari.
	Ploiesti, Piata Centrala, sfarsit de iunie. Rosia romaneasca se vinde cu 5 lei kilogramul. Cea de import, din Italia si Turcia, costa 3 lei si 50 de bani kilogramul.
	O alta piata mare din Oradea, de data asta in luna februarie. Prima recolta autohtona din an costa la taraba 9 lei kilogramul. Rosiile de Sicilia, calitatea I, se dau la 7 lei si 50 de bani kilogramul.
	Cum ajunge rosia de import sa aiba mereu un pret mai bun decat cea romaneasca e o intreaga poveste.
	Vama Giurgiu. Locul prin care patrund in Romania legumele si fructele din Turcia si Grecia. Mii de TIR-uri in fiecare an. Mare parte din marfa ajunge la evazionisti. In fiecare an, statul este prejudiciat de importatori cu 2 miliarde de euro.
	"Caruselul" este cea mai importanta schema de fraudare. Un depozit de gros comanda marfa din strainatate nu direct, ci cu ajutorul unui intermediar. Intermediar in operatiune este o firma denumita impropriu fantoma. Exista in acte, dar a fost creata special sa faca evaziune fiscala.
	Firma fantoma importa cu 100 de lei paletul de rosii si il vinde la depozit cu 300 de lei paletul - un profit urias. Depozitul vinde tarabagiului si hypermachet-ului tot la 300 de lei paletul, cu cat l-a luat de la firma fantoma. Cu profit zero si prin urmare nu are de platit TVA sau impozit pe profit la bugetul tarii.
	Firma intermediar are la dispozitie 55 de zile pentru a-si achita la stat TVA-ul si impozitul pe profit. In acest timp introduce sute si chiar mii de TIR-uri. Dupa care patronii vand firma unor oameni de nagasit. Pentru fiecare TIR, depozitul plateste intermediarului - firma fantoma - o spaga de 1.000 de euro. Astfel depozitul en-gros aduce legume la pret competitiv si reuseste sa-l tina mereu sub cel al legumelor autohtone.
	Filiera unui investitor iordanian, poreclit de anchetatori Samy, este exemplul clasic pentru prezentarea "Caruselului". Iordanianul e acuzat ca ar fi folosit o retea de societati fantoma, prin care mai multe mari depozite de gros de la noi au comandat in ultimii 2 ani marfa din strainatate.
	Frauda se ridica la 2,4 milioane de euro, iar importatori principali apar initial trei firme, dupa care reteaua se ramifica.
	Samy era ajutat de un irakian, care avea pregatite 130 de firme, special pentru suveica pacalirii statului la TVA. Multe dintre ele infiintate prin avocati, iar proprietarii au acceptat trecerea sediilor in casele lor, pentru bani.
	Schemele sunt gandite de evazionisti cu speranta ca orice anchetator se va lasa pagubas. Marfa se vinde in doua zile, verificarile in acte dureaza si doi ani pentru demascarea retelei.
	Firmele nasilor din importul legumelor si fructelor tranzactioneaza mii de TIR-uri si dispar. Autoritatile alearga dupa fantome, depozitele vand rapid importurile, fara sa fie deranjate.
	La Garda Financiara Ilfov sunt 20 de comisari, care monitorizeaza in prezent peste 3.000 de firme suspecte de evaziune.
            
                        
        
            
                    Pe acelasi subiect:
		
            
        
        
        
        	        
    
 VOYO

  RON
  RON
  RON
  RON
                                
	(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
            
                                ”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”            
                                
	România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
            
                                
	Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
            
                                
	Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
            
                                Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa            
                                
	(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
            
                                
	(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
            
                                
	Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT 
            
                                Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate            
                                Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing            
                                Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea            
                Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături            
                                                        
	Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
                            
                                                        
	UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
                            
                                                        
	Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent
                            



 RSS