Închiși în case în perioada stării de urgență, românii și-au cumpărat laptopuri, echipamente de birou și aparate electrice pentru tuns şi bărbierit. Vânzările au explodat în aprilie-iunie
Laptop, electronice, magazin
Valoarea vânzărilor de bunuri de folosinţă îndelungată s-a majorat cu 5,2% în perioada aprilie- iunie 2020, comparativ cu perioada similară a anului trecut şi a fost determinată de creşterea sectoarelor IT, echipamente de birou şi electrocasnice mici, potrivit datelor GfK România.
"Piaţa românească de bunuri de folosinţă îndelungată (Technical Consumer Goods, TCG), conform datelor auditate de GfK România, a continuat trendul crescător în cel de al doilea trimestru al anului 2020. Creşterea înregistrată a valorii vânzărilor a fost de 5,2% faţă de aceeaşi perioadă a anului 2019 şi a fost determinată de creşterea sectoarelor IT, Echipamentele de birou şi Electrocasnicele Mici. În contextul Crizei Covid-19, la nivel mondial sectoarele IT, Echipamentele de birou şi Electrocasnicele Mici au fost singurele care au înregistrat un trend crescător al vânzărilor în cel de-al doilea trimestru al anului 2020, în piaţa bunurilor de folosinţă îndelungată", precizează GFK România, într-un comunicat.
La nivelul pieţei europene a fost înregistrată o evoluţie similară a sectoarelor din piaţa bunurilor de folosinţă îndelungată.
Potrivit sursei citate, criza COVID-19 a generat, de asemenea, o reducere a indicatorului de încrederea consumatorului, media europeană în luna iunie 2020 atingând valoare de -15,6, în scădere de la -7, valoare înregistrată în decembrie 2019.
Sectoarele tehnologia informaţiei (IT) şi echipamentele de birou (Office Equipments, OE) au înregistrat, în perioada aprilie - iunie 2020, o creştere de 67,9%, respectiv 75,7% faţă de aceeaşi perioadă a anului 2019. Evoluţia sectorului IT a fost influenţată de creşterile înregistrate de vânzările de computere mobile şi mouse-uri.
O creştere substanţială a vânzărilor au înregistrat electrocasnicele mici (Small Domestic Appliances, SDA), 31,7%. Cele mai mari creşteri în acest sector au înregistrat vânzările pentru aparatele electrice pentru tuns şi bărbierit.
Cel mai mare sector al pieţei TCG, Telecom, a înregistrat scădere de 10% în aceeaşi perioadă, evoluţie generată de scăderea vânzărilor pentru telefoane mobile (Smart şi Mobilephones).
Electrocasnicele mari (Major Domestic Appliances, MDA), al doilea sector ca importanţă în piaţă, a înregistrat o evoluţie aproape constantă (-0,7% faţă de aceeaşi perioadă a anului 2019), cele mai mari creşteri înregistrate în sector fiind pentru vânzările de congelatoare şi uscătoare de rufe.
Vânzările din sectoarele Electronice (Consumer Electronics, CE) şi Aparate Foto (Photo) au înregistrat, în cel de-al doilea trimestru al anului, scăderi de 3,2% respectiv 40,6% faţă de aceeaşi perioadă a anului anterior, pe fondul declinului vânzărilor de televizoare şi camere video (Camcorders).
În cadrul Panelului de Retail, GfK colectează în mod regulat date de vânzări în peste 70 de ţări din întreaga lume pentru produse Electronice, Photo, Telecomunicaţii, IT, Echipamente de birou, Electrocasnice Mari şi Electrocansice Mici. Datele pentru America de Nord se bazează pe estimări.
Pe acelasi subiect: