Iluzia reducerilor. De ce discounturile de peste 50% sunt inselatoare si cum ne pacalesc retailerii
Intr-o economie atat de greu incercata cum este cazul celei de acum, retailerii fac tot posibilul sa ne convinga sa le calcam pragul, ademenindu-ne cu oferte si discounturi fabuloase. Insa tocmai aceste magazine ar trebui evitate de catre cumparatori.
Mark Ellwood, autorul cartii “Bargain Fever: How to shop in a discounted world” (“Febra chilipirurilor: Cum sa-ti faci cumparaturile intr-o lume a reducerilor”), ii avertizeaza pe clienti sa stea deoparte de reducerile substantiale.
“Daca vedeti un semn cu o reducere de 70% sau mai mult, taiati acel magazin de pe lista locurilor unde va faceti cumparaturile”, spune Ellwood, citat de Business Insider.
“Aceste reduceri indica faptul ca magazinul este prost manageriat sau ca cerea de la bun inceput un pret prea mare pentru produsele vandute. Este un mare semnal de avertizare, iar clientii nu ar trebui sa aiba incredere in retailerii care fac asta”, adauga autorul cartii.
Potrivit acestuia, reducerile normale ar trebui sa se incadreze intre 30% si 50%.
Ellwood mai noteaza faptul ca perceptia oamenilor s-a schimbat de-a lungul timpului. Daca pana acum zece ani americanilor li se parea absurda o reducere de 70% si nu aveau incredere in asemenea oferte, acum le asteapta.
Numarul celor care asteapta sezonul de reduceri pentru a-si cumpara haine, a crescut si el de la 15% la 23% in aceasta perioada. Ellwood sustine insa ca aceste reduceri nu sunt de fapt in interesul cumparatorului.
Pe acelasi subiect: