Catalogul are 326 de pagini, iar tema anuală, „Mai mult timp pentru tine”, pornește de la spațiul de acasă în care oamenii petrec cel mai mult timp în familie și socializează cu prietenii.

”Prin acest catalog, ne dorim să îi încurajăm pe oameni să îşi facă mai mult timp pentru nevoile şi visurile lor. Casele se schimbă pentru a face loc unor noi activităţi, obiceiuri şi stiluri de viaţă, iar tema de anul acesta despre asta vorbeşte”, a afirmat directorul de PR al IKEA România, Daniela Stoican.

Prețurile menționate în Catalogul IKEA 2018 includ TVA, sunt maxime și sunt valabile de la 1 septembrie 2017 până la 30 iunie 2018.

Totodată, magazinul IKEA din București își întâmpină vizitatorii cu mai multe soluții și idei pentru camera de zi, într-o amenajare cu totul nouă. În noua compartimentare, vizitatorii trec printre blocuri de camere de zi în care se simt mai mult ca într-o casă adevărată, în care camerele au patru pereți (față de trei, cum aveau până acum).

Înainte de a face schimbări majore în magazin, echipa IKEA a studiat preferințele vizitatorilor pentru camera de zi. Printre cele mai interesante răspunsuri din raport sunt cele legate de schimbarea preferințelor: trecerea de la mobila masivă, tradițională, la un stil modern, mai simplu, prin care se creează senzația de mai mult spațiu.

Culorile preferate ale finisajelor pentru mobilierul din camera de zi sunt maro închis, stejar, maro și mesteacăn. Camera de zi este și cameră pentru dormit pentru 8 din 10 români. Pentru aproape jumătate dintre ei, aceasta este principala cameră de dormit, iar pentru cealaltă jumătate este un spațiu în care dorm ocazional prietenii sau alți membri ai familiei.

Camera de zi este principalul spațiu pentru socializare (pentru 85% dintre respondenți), spațiu de odihnă (45%), spațiu pentru divertisment și relaxare (pentru 44%).

Varianta digitală a catalogului IKEA va fi disponibilă începând din 18 august 2017. Oamenii pot plasa produse în cameră prin funcția de realitate augmentată și se pot uita la filme cu sfaturi care să îi ajute să își transforme singuri casa visată în realitate.

Noul meniu este mai intuitiv și îi ajută pe utilizatori să găsească mai ușor produsele pe care și le doresc.

Grupul suedez a deschis în 2007 primul şi singurul magazin din România, situat în nordul Bucureştiului, în zona comercială Băneasa. Pe piaţa de mobilă, estimată la 700 de milioane de euro în 2015, IKEA concurează cu Lemet, Casa Rusu, Mobexpert, kika, Elvila şi alţii.

IKEA a anunţat că va mai deschide un magazin în Bucureşti în 2018, pe bulevardul Theodor Pallady, la ieşirea din Capitală spre Autostrada Soarelui.

Retailerul de mobilă şi decoraţiuni a anunţat la sfârşitul anului trecut că a înregistrat în România cea mai mare rată de creştere de la nivelul grupului în anul fiscal 2015-2016, care s-a încheiat la finalul lunii august, cifra de afaceri avansând cu 21,5%, până la 514 milioane lei.