Potrivit directorului IKEA pentru Europa de Sud-Est, Stefan Vanoverbeke, compania a avut in acest an vanzari record, pentru a doua oara de cand a intrat pe piata din Romania.

In anul financiar 2016 (1 septembrie 2015 – 31 august 2016), magazinul IKEA din Romania a atins vanzari in valoare de 514.661.610 lei (fara TVA), in crestere cu 21,2% fata de anul financiar precedent, a anuntat retailerul intr-un comunicat de presa.

"In acest an financiar, magazinul IKEA din Bucuresti a avut vanzari record si a adus o crestere solida Romaniei si regiunii IKEA SEE. Aceasta se datoreaza in primul rand cresterii serviciului IKEA Comenzi online, care ne-a depasit asteptarile. Produsele IKEA au jucat de asemenea un rol important in succesul de anul acesta, iar conceptul de Democratic Design (care se traduce prin cinci dimensiuni pe care trebuie sa indeplineasca fiecare produs IKEA: Aspect, Functionalitate, Calitate, Sustenabilitate si Pret Scazut) a avut un rol important. Mai mult, echipa IKEA Romania a facut o treaba excelenta in a indeplini nevoile si asteptarile celor mai multi oameni si lucreaza constant la imbunatatirea serviciilor. Tema catalogului de anul trecut, „Gesturile mici conteaza”, a raspuns nevoilor celor mai multi romani care au gasit inspiratie si solutii pentru viata de zi cu zi in jurul bucatariei”, a spus Stefan Vanoverbeke, director regional IKEA pentru Europa de Sud-Est.

Romanii au cumparat peste 17 milioane de produse de la IKEA

Cel mai mare numar de produse IKEA de pana acum a intrat in casele romanilor in anul financiar 2016. Dintre cele 17,3 milioane de produse vandute, 79,5% au fost produse de mobilier si 20,5% accesorii si decoratiuni. Dintre obiectele de mobilier, familia BESTÅ pentru camera de zi a avut cel mai mare succes, cu peste 80.000 de produse vandute. In departamentul de decoratiuni si accesorii, familia de farfurii OFTAST a avut cele mai bune vanzari, cu peste 311.000 de bucati.

In anul financiar 2016 au fost inregistrate 103.975 de comenzi online, o crestere de peste 140% a vanzarilor generate in comparatie cu anul financiar 2015. Cele mai multe comenzi au venit din Bucuresti, Cluj, Timisoara, Iasi si Constanta.

"Datoram mare parte din succesul acestui an serviciului IKEA Comenzi online si cresterii sale incredibile: peste 140% mai mult in comparatie cu anul precedent. Ne pasa de clientii nostri si ne dorim sa imbunatatim modul in care ne desfasuram activitatea. Acesta este motivul pentru care principala prioritate in urmatorul an va fi sa lucram la introducerea unor tarife fixe pentru a simplifica si creste transparenta si pentru a imbunatati calitatea serviciilor”, a adaugat Stefan Vanoverbeke.

Citeste si: Unul dintre cei mai bogati oameni din lume se imbraca de la second-hand. Cum a facut proprietarul IKEA o avere de peste 65 mld. euro

Preste 5,3 mil. de chiftelute (100 de tone) s-au vandut la restaurantul IKEA

Tema anuala, „Gesturile mici conteaza”, inspirata de viata in jurul bucatariei, a fost apreciata de consumatorii romani si acest lucru s-a reflectat si in rezultate – 5.500 de bucatarii au fost cumparate in acest an financiar. Rezultatele foarte bune din departamentele de bucatarie, gatit, servit masa si FOOD au facut ca IKEA Romania sa se afle pe locul 1 in lume ca index de crestere pentru aceste departamente.

Tema de catalog inspirata de bucatarie va continua pentru un al doilea an. Tot anul acesta a fost lansata si gama de bucatarii accesibile KNOXHULT, pentru oameni cu visuri mari si bugete mici. Restaurantul IKEA a urmat tema anuala, prin organizarea a 50 de evenimente pentru consumatori cu demonstratii de gatit.

Departamentul IKEA FOOD, format din restaurantul IKEA, Magazinul de Delicatese Suedeze si Bistro, a avut o crestere de 7,4% fata de anul anterior. In anul financiar 2016, vanzarile IKEA FOOD au reprezentat 6,3% din vanzarile totale ale IKEA Romania. Mai mult, magazinul IKEA din Bucuresti a vandut cele mai multe prajituri Almondy din lume (297.000 de bucati), iar produsele din peste sunt 100% certificate ASC/MSC.

Salariul minim la IKEA este de 2.000 lei

Numarul total de angajati din anul financiar 2016 a fost 569. Dintre acestia, 264 lucreaza pentru companie de peste cinci ani si 48% se califica pentru TACK!, pensia privata oferita de IKEA Group tuturor angajatilor care lucreaza pentru companie de peste 5 ani. 52% dintre angajati sunt barbati si 48% femei, dintre care 50% femei in echipa de management a magazinului IKEA din Baneasa.

Acelasi procent de 50% femei este valabil pentru echipa de management din organizatia IKEA South East Europe. 13.000 de ore de programe de dezvoltare au fost oferite angajatilor IKEA Romania in acest an financiar. 82% dintre angajati au incredere in compania IKEA, 86% sunt mandri sa lucreze pentru IKEA si 96% spun ca sunt mandri de modul in care IKEA Romania lucreaza cu sustenabilitatea, potrivit sondajelor interne.

In mai 2016, salariul minim brut in IKEA Romania a fost majorat la 2.000 de lei, cu 47% mai mult in comparatie cu decembrie 2015. Mai mult, au fost introduse noi beneficii: bonus pentru vacanta de 900 de lei net si decontarea cheltuielilor lunare de transport, in valoare de pana la 150 lei.

In urma rezultatelor obtinute la IKEA Romania, fostul manager al magazinului IKEA din Bucuresti va conduce de acum magazinul IKEA din Belgrad, care se va deschide in vara anului 2017.

Al doilea magazin IKEA din Bucuresti va fi deschis in 2018. Suedezii au luat in vizor si Timisoara, Brasov si Cluj

"Ne bucuram sa vedem progresul planurilor de expansiune, rezultat al eforturilor colegilor din echipa de Property & Expansion. Ne aflam pe drumul cel bun cu planul pentru deschiderea celui de-al doilea magazin, aproape de obtinerea Planului Urbanistic Zonal – pe 8 noiembrie se va incheia termenul pentru dezbaterea publica finala pentru PUZ – iar apoi putem aplica pentru autorizatia de constructie, care ne va conduce catre o data de deschidere sigura. In acest moment, putem estima ca vom deschide cel de-al doilea magazin la finalul anului 2018”, a mai spus Stefan Vanoverbeke.

Mai mult, Timisoara, Brasov si Cluj sunt urmatoarele trei orase in care deschiderea de noi magazine in Romania este o prioritate pentru IKEA South Europe. Echipa de Property & Expansion se afla in proces de prospectare de terenuri care sa indeplineasca parametrii necesari pentru un magazin nou, precum: acces la mijloace de transport in comun si o buna infrastructura de drumuri, suprafata terenului si o localizare buna, aproape de oras.

Pe termen lung, organizatia regionala IKEA South East Europe se apropie de indeplinirea planurilor de expansiune de a atinge 13 magazine in Croatia, Romania, Serbia si Slovenia pana in 2025, a mai subliniat Vanoverbeke.

Magazinul IKEA Romania in cifre, in 2016:

•             Totalul de vanzari IKEA Romania (fara TVA): 514.661.610 lei
•             Vanzarile IKEA FOOD: 32.327.535 lei (fara TVA)
•             Numarul de produse vandute: 17,3 milioane
•             Numarul de vizitatori in magazin: 3.246.389
•             Numarul de angajati: 569
•             Salariul minim brut in IKEA Romania: 2.000 lei
•             Numarul de vizitatori www.IKEA.ro: 6.616.069
•             Fani ai paginii de Facebook IKEA Romania: 334.942
•             Numarul de chiftelute vandute la restaurantul IKEA: 5.284.615 chiftelute
•             Numarul de hot-dog vanduti: 3.004.111
•             Kilometri de hot-dog vanduti: 541 km
•             Cel mai bun magazin la vanzarea de prajituri Almondy: 297.000 buc.
•             82% din deseuri reciclate si refolosite pentru energie

IKEA a fost fondata in 1943 de suedezul Ingvar Kamprad, care este in prezent unul dintre cei mai bogati oameni ai lumii. In august 2015, IKEA Group detinea 380 de magazine in 47 de tari sau teritorii, dintre care 47 de magazine erau francize detinute de alte companii decat IKEA Group.

Magazinul IKEA din Baneasa a fost al 253-lea deschis in a 35-a tara, pe 21 martie 2007. Pana in luna martie 2010 a fost operat in sistem de franciza locala, iar dupa aceea IKEA Romania a devenit parte a IKEA Group.